همشهری آنلاین: دبیر علمی کنگره پیشگیری و درمان چاقی، گفت: چاقی به یک معضل جهانی تبدیل شده که کشورهای در حال توسعه هم به آن مبتلا هستند، در ایران ۳۰ میلیون نفر دچار چاقی و عوارض آن هستند.

۳۰میلیون ایرانی دچار عوارض چاقی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجید ولی‌زاده در ششمین کنگره بین‌المللی پیشگیری و درمان چاقی، اظهارداشت: امروزه چاقی به یکی از معضلات بزرگ در جهان تبدیل شده است که کشورهای در حال توسعه بیش از بیش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰میلیون نفر در کشور مبتلا به چاقی و عوارض آن هستند.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: در این کنگره یافته‌ها و دستاوردهای علمی در زمینه پیشگیری و درمان چاقی ارائه می‌شود و درصددیم تا این کنگره تلنگری برای سیاستگذاران باشد و مطالعات جدید را در برنامه‌های خود بگنجانند.

ولی‌زاده اظهار کرد: در این کنگره ۱۰۰ مقاله داریم که ۲۴ مقاله از آنها و در چهار پنل برگزار می‌شود. ۴سخنرانی جامع خواهیم داشت . در این کنگره در بخش پیشگیری و درمان چاقی ۸سمپوزیوم خواهیم داشت و ۲ سمپوزیومی که در این دوره اضافه شده است، سخنرانی افراد چاق و استفاده از تجربه‌های آموزنده‌ی آنهاست و همینطور تاثیر رسانه در فرزندپروری را خواهیم داشت.

وی افزود: ۳کارگاه در این کنگره برگزار خواهد شد و ۲پنل در نقد سیاست‌های کشور نیز خواهیم داشت.

در ادامه دکتر علی جنگجو دبیرعلمی کنگره علمی جراحی چاقی اظهار کرد: از سال گذشته تصمیمی گرفته شد که کنگره پیشگیری از چاقی را به همراه کنگره چاقی برگزار کنیم زیرا رفع این معضل نیازمند همکاری همه‌ی گروه‌ها است.

وی اظهار کرد: تبلیغات زیادی در سطح کشور برای پیشگیری از چاقی می‌شود که متاسفانه عوارض زیادی را به دنبال دارد. یکی از اهداف این کنگره معرفی درمان‌های علمی چاقی است.

کد خبر 391131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha