شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سنای آمریکا در حالی که مایکل فلین، مشاور پیشین ترامپ، اعتراف کرده که درباره ارتباطات خود با روسیه به پلیس دروغ گفته است با اکثریت نمایندگان حزب جمهوری‌خواه این کشور طرح مالیاتی دونالد ترامپ را تصویب کرد.

طرح مالیاتی ترامپ در سنای آمریکا تصویب شد

به گزارش دويچه وله، تصویب این طرح جمعه شب (۱۰ آذر / ۱ دسامبر) به وقت محلی، با مخالفت‌های فراوانی روبرو بود. پس از بحث‌های فراوان در سنا، سرانجام سناتورهای مرددِ حزب جمهوری‌خواه آمریکا نیز موافقت خود را با آن اعلام کردند و به این طرح رای دادند.

طرح مالیاتی ترامپ با ۵۱ رای مثبت و ۴۹ رای منفی تصویب شد. هیچ یک از سناتورهای حزب دمکرات آمریکا حاضر نشد به این طرح رای مثبت دهد.

  • امکان اجرایی شدن قانون مالیاتی

اکنون طرح تائید شده در مجلس سنای آمریکا باید با طرح تصویب شده در مجلس نمایندگان در ماه گذشته ترکیب شود و برای تائید نهایی به دست دونالد ترامپ برسد. ترامپ خواهان آن است که قانون مالیاتی‌اش تا پایان سال جاری میلادی اجرایی شود.

گرچه طرح تصویب شده در مجلس نمایندگان با آنچه در سنای آمریکا به تصویب رسیده در موردهایی مشخص متفاوت است، اما هر دو طرح در اصول اساسی خود خواستار کاهش مالیات‌ها برای شرکت‌ها هستند.

به این ترتیب طرح مالیاتی ترامپ بیشتر به نفع افراد ثروتمند جامعه است تا قشرهای متوسط و پایین و این امر در حالی است که ترامپ طرح مالیاتی‌اش را هدیه کریسمس خود به قشرهای میانی جامعه آمریکا خوانده است.

طبق محاسبات تخمینی منابع مختلف با اجرایی شدن قانون مالیاتی ترامپ کسری بودجه فعلی آمریکا به شدت افزایش می‌یابد. این منابع اضافه کسری بودجه آمریکا را بر مبنای این قانون تا هزار میلیارد دلار طی ۱۰ سال آینده می‌دانند.

موافقان این طرح بر این نظرند که با تسهیلات مالیاتی که در این طرح وجود دارد رشد اقتصادی به شدت افزایش می‌یابد و همین عامل سبب می‌شود که کسری بودجه ایجاد شده جبران شود. بسیاری از کارشناسان اقتصادی آمریکا اما با این نظر مخالف‌اند و رشد اقتصادی وسیع را با این تسهیلات مالیاتی ناممکن می‌دانند.

  • کم‌رنگ شدن موفقیت ترامپ در پی اعتراف‌های فلین

ترامپ در صورت اجرایی شدن این قانون مالیاتی به یکی از مهم‌ترین هدف‌های قانونی خود در دوران ریاست جمهوری‌اش دست یافته است. این موفقیت اما در پی اعتراف‌های مایکل فلین، مشاور پیشین ترامپ کم‌رنگ شده است.

مایکل فلین در برابر دادستانی ایالات متحده اعتراف کرد که در مورد ارتباطات خود با دولت روسیه "در چند مورد" به مأموران پلیس فدرال (FBI) دروغ گفته است.

روزنامه "واشنگتن پست" نیز در همین رابطه گزارش داده که "فرد مسئول بلندپا‌یه‌ای" که مایکل فلین، مشاور پیشین رئیس جمهورایالات متحده در امور امنیت ملی را به تماس با سفارت روسیه واداشته، جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ بوده است.

کد خبر 391218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha