جمعه ۲۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

اگر از آن جمله مردانی هستید که به سلامتی بدنتان بسیار اهمیت می‌دهید و شب‌ها به جای یک‌شام مفصل، غذایی رژیمی می‌خورید

آشپزی

و امشب خانم خانه، شما را بدون غذا تنها گذاشته است، سر راه برگشت به خانه، از سوپرمارکت یک‌بسته جوانه گندم یا هر جوانه دیگری که دوست دارید، خریداری کنید. سپس سری به لبوفروشی چرخی سر کوچه که بوی لبوی آن تمام فضای کوچه را پر کرده، بزنید و 4 عدد لبوی متوسط نیز از او بخرید. بقیه سبزیجات موردنیاز به احتمال زیاد در یخچال خانه‌تان پیدا خواهد شد؛ در غیراین صورت، با مراجعه به سبزی‌فروشی، آنها نیز قابل دسترس خواهند بود.

درست کردن این سالاد رژیمی که می‌تواند جایگزین خوبی برای شام سبک شما باشد، در صورت وجود مواد لازم، زیر 10 دقیقه زمان نیاز دارد. این سالاد را اضافه‌تر درست کرده و هنرمندی خودتان را به همسرتان ثابت کنید.

  مواد لازم برای 4 نفر:

ـ 100 گرم برگ اسفناج کوچک
ـ  75 گرم یا یک و یک سوم پیمانه جوانه
ماش یا گندم
ـ 2 عدد ساقه کرفس نازک (خرد شود)
ـ 4 عدد لبوی پخته

  مواد لازم برای سس:

ـ 4 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
ـ 5/4 قاشق چای‌خوری سرکه
ـ یک حبه سیر (رنده شود)
ـ 2 قاشق چای‌خوری عسل
ـ یک قاشق سوپ‌خوری پیازچه (خرد شود)
ـ نمک و فلفل به میزان لازم

  طرز تهیه:

1 - ابتدا هر کدام از لبوهای پخته شده را پوست گرفته و سپس به 4 قسمت ببرید.
ساقه کرفس را نیز در قطعات 2 تا 3 سانتی‌متری خرد کنید. اگر اسفناج خریداری شده دارای برگ‌های کوچک است، آنها را پس از شست‌وشو به صورت درسته در سالاد بریزید؛ در غیر این صورت، برگ‌های اسفناج را به اندازه‌های درشت خرد کنید.

2 ـ کاسه بلوری بزرگی آماده کنید و برگ اسفناج و جوانه را در آن بریزید و با هم مخلوط کنید؛ سپس کرفس و لبوی خرد شده را اضافه کرده و همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

3 ـ درست کردن سس سالاد نیز کار سختی نیست؛ کافی است همه مواد آن را شامل روغن زیتون، سرکه، سیر، عسل و پیازچه خردشده، در کاسه بلوری دیگری با هم مخلوط کرده و سپس روی سالاد بریزید و نوش جان کنید. البته اضافه کردن نمک و فلفل را نیز از یاد نبرید.

نکته: اگر می‌خواهید این سالاد مزه و ظاهر متفاوتی نیز پیدا کند، چند پر پرتقال پوست‌کنده به مواد داخل سالاد اضافه کنید.

کد خبر 39129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز