همشهری آنلاین: حساس‌ترین دیدار این هفته بین دو تیم لورکوزن و دورتموند برگزار شد. دیداری که با نتیجه ۱ بر ۱ به پایان رسید. بایرن مونیخ موفق شد از سد هانوفر بگذرد، اما رقیب اصلی‌اش در جدول رقابت‌ها، یعنی لایپزیگ متحمل شکستی سنگین شد.

Vidal
  • فرایبورگ صفر- هامبورگ صفر

هفته چهاردهم بوندس‌لیگا با دیدار فرایبورگ و هامبورگ آغاز شد. فرایبورگ میزبان این دیدار تلاش بیشتری برای دست‌یابی به گل داشت تا توپ‌زنان هامبورگ. بازی بسیار ضعیف بود و اشتباهات دو تیم نیز بیش از آنچه که در دیدارهای بوندس‌لیگا مشاهده می‌شود. نیمه نخست با نتیجه بدون گل به پایان رسید. تعداد پاس‌های خطاي تیم هامبورگ ۱۲۴ مورد بود. ولی وضعیت فرایبورگ هم بهتر نبود: تعداد پاس‌های خطا: ۱۲۶ مورد.

امید به بهبود کیفیت بازی در نیمه دوم نیز امیدی بیهوده بود. پاس‌ها به مقصد نمی‌رسید و ضرباتی که دروازه حریف را نشانه می‌رفت، عملا کم حاصل و ضعیف بود یا توسط دروازه‌بان‌ها مهار می‌شد یا بی‌حاصل از اطراف دروازه عبور می‌کرد. دیدار بدون گل به پایان رسید و هر دو تیم نشان دادند که چرا در جایگاه ۱۵ و ۱۶ جدول قرار دارند. به این ترتیب، این نتیجه به هیچ یک از این دو تیم کمکی نکرد.

  • بایرن مونیخ ۳- هانوفر ۱

دیدار مونیخ و هانوفر بسیار پرهیجان و تهاجمی شروع شد. بایرن در همان دقایق نخست نیمه اول بارها خطرناک در برابر دروازه هانوفر ظاهر شد. در دقیقه ۱۵ مهاجم بایرن، آرتورو ویدال موفق شد دروازه هانوفر را بگشاید. پس از آن نیز بایرن با ضربه لواندوفسکی موفق شد دروازه هانوفر را برای بار دوم بگشاید که به علت خطای آفساید پذیرفته نشد. ۲۰ دقیقه بعد، هانوفر با ضربه سر بنشوپ موفق شد نتیجه را به یک بر یک تغییر دهد.

نیمه دوم با نتیجه مساوی یک بر یک آغاز شد. زمین و توپ کماکان در اختیار توپ‌زنان بایرن بود. اما واکنش دروازه‌بان و همچنین تیرک دروازه بارها مانع از فروریختن مجدد دروازه هانوفر شد. کینگزلی کومان در دقیقه ۶۷ توپی که توسط مولر سانتر شده بود را وارد دروازه هانوفر کرد و در دقیقه ۸۷ لواندوفسکی ضربه پنالتی را به سود بایرن به ثمر رساند. با این حساب دیدار دو تیم با نتیجه ۳ بر ۱ به سود بایرن خاتمه یافت.

  • هوفن‌هایم ۴- لایپزیگ صفر

لایپزیگ در دیدارهای آخر خود نتوانسته کیفیت پیشین بازی خود را به نمایش بگذارد. نیمه نخست با تلاش دو تیم برای تصرف دروازه حریف آغاز شد. هوفن‌هایم که از مزیت زمین و تماشاگر نیز برخوردار بود موفق شد در دقیقه ۱۵ دروازه لایپزیگ را با ضربه ندیم امیری بگشاید. پس از آن بازی اندکی رو به خشونت نهاد و دو بازیکن هوفن‌هایم، گایگر و اوت کارت زرد دریافت کردند. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

هوفن‌هایم برخلاف لایپزیگ بسیار هوشمندانه بازی را در نیمه دوم دنبال کرد و از شانس‌های خود بهترین استفاده را نمود. نیمه دوم برای هوفن‌هایم سه گل دیگر به همراه داشت. دقیقه ۵۲ گنابری دروازه لایپزیگ را مجددا گشود. ده دقیقه پس از آن نیز گنابری متوجه فاصله زیاد دروازه‌بان لایپزیگ از دروازه شد و از فاصله ۴۵ متری، گل سوم هوفن‌هایم را به ثمر رساند. اوت نیز در واپسین دقایق چهارمین گل تیم خود را زد.

  • بایر لورکوزن ۱ - بورسیا دورتموند ۱

حساس‌ترین دیدار هفته جاری، دیدار بین دو تیم لورکوزن و دورتموند بود. دورتموند ظاهرا موفق به عبور از بحران هفته‌های گذشته نبوده و در مجموع شتاب‌زده و پرخطا بازی را آغاز کرد. میزبان، لورکوزن، در مقابل بارها در برابر دروازه دورتموند خطرساز شد. در دقیقه ۳۰، لورکوزن با ضربه فولاند از دورتموند پیشی گرفت. پس از آن وندل، بازیکن لورکوزن که در دقیقه ۳۹ کارت زرد گرفته بود، به علت خطای مجدد از زمین اخراج شد.

لورکوزن به‌رغم داشتن یک بازیکن کمتر، نیمه دوم را خیلی خوب آغاز کرد. دفاع خوب و استفاده هوشمندانه از شانس‌ها. حتی احتمال سقوط مجدد دروازه بورکی، دروازه‌بان دورتموند وجود داشت. بورکی بهترین بازیکن دورتموند بود و عملا مانع از دریافت گل‌های بیشتر تیم خود شد. در دقیقه ۷۳ یارمولنکو موفق شد نتیجه را به یک بر یک مساوی تغییر دهد. نتیجه‌ای که تا پایان دیدار تغییری نکرد.

  • برمن ۱ - اشتوتگارت صفر

دیدار دو تیم برمن و اشتوتگارت برای هر دو تیم، دیداری مهم بود. برمن برای دور شدن از خطر سقوط به رقابت‌های دسته دوم و اشتوتگارت برای تثبیت جایگاه خود در میانه جدول. برمن در قیاس با اشتوتگارت پرخطا و کمتر حساب شده بازی را دنبال کرد. اما به‌رغم آن کروزه موفق شد در دقیقه ۴۵ بازی را به یک بر صفر به سود برمن تغییر دهد. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

نتیجه این دیدار در نیمه دوم نیز تغییر نکرد. برمن البته در نیمه دوم با تسلط بیشتری بر توپ و زمین بازی را دنبال کرد. اشتوتگارت تنها در ۱۵ دقیقه آخر دیدار برای تغییر نتیجه تلاش ورزید که عملا نتیجه‌ای به همراه نداشت. برمن با این پیروزی و با کسب ۱۱ امتیاز در رده ۱۷ جدول قرار دارد و موفق شده است فاصله خود را با فرایبورگ و هامبورگ کاهش دهد. اشتوتگارت نیز با ۱۷ امتیاز در رده دوازدهم ایستاده است.

  • ماینتس ۱ - آگسبورگ ۳

آگسبورگ بازی را بسیار تهاجمی آغاز کرد. در دقیقه ۲۲ گرگوریتچ موفق به گشودن دروازه ماینتس شد و در دقیقه ۴۳ فین‌بوگاسون از روی ضربه پنالتی برای آگسبورگ گل‌زنی کرد. به این ترتیب نیمه نخست با نتیجه ۲ بر صفر به سود مهمان به پایان رسید.

ماینتس در نیمه دوم برای تغییر نتیجه دیدار به میدان آمد، اما دفاع خوب آگسبورگ و شتاب‌زدگی بازیکنان ماینتس مانع از ثمربخشی تلاش‌های آنان شد. شادی تماشاگران از گل دقیقه ۸۵ هولتمان برای ماینتس، کمتر از یک دقیقه دوام داشت. در دقیقه ۸۶ فین‌بوگاسون موفق شد با به ثمر رساندن دومین گل خود در این دیدار، نتیجه را به ۳ بر ۱ به سود آگسبورگ تغییر دهد. آگسبورگ حال با ۲۲ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد.

*** در ادامه مسابقات بوندس‌ليگا تيم‌هاي شالكه و كلن به تساوي دو بر دو رسيدند، هرتابرلين در خانه متحمل شكست يك بر دو مقابل فرانكفورت شد و ولفسبورگ با سه گل از سد گلادباخ گذشت.

 

کد خبر 391440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha