همشهری آنلاین: جشنواره فیلم برلین ۱۵ فوریه ۲۰۱۸ با نخستین نمایش جهانی جزیره سگ‌ها افتتاح می‌شود تا برای نخستین‌بار یک انیمیشن در شب آغازین به نمایش درآید.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، وس اندرسن فيلمساز محبوب جشنواره برلين پيش از اين سه بار ديگر در بخش مسابقه اين رويداد مهم سينمايي حضور داشته است؛ «خانواده اشرافي تننبام» در 2002، «زندگي در آب با استيو زيسو» در 2004 و يك دهه بعد «هتل بزرگ بوداپست» كه در شب افتتاحيه برلين روي پرده رفت و 10 روز بعد در مراسم اختتاميه جايزه خرس نقره‌اي ويژه هيات داوران را از آن خود كرد. فيلم در اسكار 2015 در 10 رشته نامزد دريافت جايزه بود و فقط در چهار رشته فني از جمله بهترين موسيقي متن اسكار برد.

اندرسن 48 ساله كه انيميشن تحسين‌شده و موفق «آقاي فاكس شگفت‌انگيز» را هم در كارنامه دارد، در «جزيره سگ‌ها» داستاني در ژاپن سال‌هاي آينده را روايت مي‌كند؛ زماني كه سگ‌ها در جزيره‌اي متروك قرنطينه شده‌اند. پسركي به نام آتاري براي يافتن سگ خود وارد جزيره مي‌شود و ساكنان آنجا از او درباره متجاوزان محافظت مي‌كنند. برايان كرانستن، تيلدا سوئينتن، هاروي كايتل، بيل موراي، جف گلدبلام، اد نورتن، كن واتانابه، ليو شرايبر و... در اين فيلم صداپيشگي كرده‌اند.

انيميشن 105 دقيقه‌اي «جزيره سگ‌ها» حدود يك ماه پس از نمايش در افتتاحيه برلين در سينماهاي آمريكاي شمالي روي پرده مي‌رود و از 30 مارس در بريتانيا اكران مي‌شود. ديگر بازارهاي جهاني از ماه آوريل ميزبان اين فيلم خواهند شد.

شصت و هشتمين جشنواره فيلم برلين 15 تا 25 فوريه 2018 در آلمان برگزار مي‌شود و توم تيكور، فيلمساز نامدار آلماني رياست هيات داوران بخش مسابقه بين‌الملل اين دوره را بر عهده دارد. برلين در كنار كن و ونيز مهم‌ترين رويدادهاي سينمايي اروپا هستند.

کد خبر 391484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha