همشهری آنلاین: یکی از ستاره‌های دوران گذشته بالیوود و عضوی از خاندان نامدار کاپور عصر روز دوشنبه چهارم دسامبر در بیمارستانی در بمبئی از دنیا رفت. او هنگام مرگ ۷۹ سال داشت.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تايمز هند، با اينكه شاشي كاپور در سال‌هاي اخير از نارسايي كليه رنج مي‌برد و دياليز مي‌شد، مرگ او با واكنش و پيام تسليت بسياري از ستارگان باليوودي از جمله عامرخان، سانجي دات، كارن جوهر، ماهش بهات، جاويد جعفري و... همراه شد. اين بازيگر و تهيه‌كننده هندي بارها در بيمارستان بستري شده و پيوند كليه هم روي او پاسخ مثبت نگرفته بود.

شاشي سومين و جوان‌ترين پسر پريتويراج كاپور و برادر راج و شامي بود. او در مارس 1938 به دنيا آمد و در 1961 براي نخستين بار در فيلمي از ياش چوپرا مقابل دوربين رفت. ستاره فيلم‌هاي عاشقانه ده‌هاي 1970 و 1980 باليوود از همبازي‌هاي فوق‌ستاره سينماي هند بود و در 12 فيلم با آميتاب باچان مقابل دوربين رفت. از مهم‌ترين فيلم‌هاي مشترك اين دو بازيگر سرشناس «ديوار» در 1975 به كارگرداني چوپرا بود. هر چند آنها پنج فيلم شكست‌خورده هم در كارنامه داشتند.

بازيگر فقيد سينماي هند در چند فيلم به زبان انگليسي به هنرنمايي پرداخت و با جنيفر كندال، بازيگر تئاتر انگليسي-هندي ازدواج كرد. شاشي كاپور به چنان شهرت و اعتباري در باليوود دست يافته بود كه دولت هند در 2011 سومين نشان برتر خود را به وي اهدا كرد. در كارنامه اين ستاره پيشين ده‌ها جايزه و نامزدي به چشم مي‌خورد.

کد خبر 391500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha