همشهری آنلاین: بازیگری که در دوران طلایی هالیوود همپای چهره‌هایی چون جودی گارلند و هدی لامار از موفق‌ترین ستاره‌های سینما در دهه ۱۹۳۰ بود، بسیاری از روزهای زندگی را در انزوا گذراند.

گرتا گاربو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، گرتا گاربو كه قرار است نامه‌هاي شخصي‌اش هفته آينده در حراجي ساثبيز در معرض نمايش و فروش قرار گيرد، تابستان 1905 در استكهلم مركز سوئد به دنيا آمد و بهار 1990 در 84 سالگي در منهتن نيويورك درگذشت. او از 1930 تا پايان اين دهه سه بار نامزد دريافت جايزه اسكار شد و هر بار ناكام ماند؛ آخرين ناكامي او هم در 1939 بود كه جايزه بهترين بازيگر را به ويوين لي براي «بر باد رفته» باخت.

حالا كه نزديك به دو دهه از مرگ ستاره سوئدي هاليوود مي‌گذرد، رازهايي از زندگي شخصي او در دوران اوج منتشر شده كه پيش از اين كسي از آنها خبر نداشت. گاربو در يكي از نامه‌هايش به دوستي نزديك در سوئد از نفرت از زندگي در بورلي هيلز نوشته و دغدغه هميشگي خود را احتمال موفقيت يا ناكامي فيلم‌ها در اكران عمومي ذكر كرده است؛ مساله‌هايي كه پيش‌تر به نظر مي‌رسيد براي يك ستاره سينما وجود خارجي نداشته باشند.

ترجمه متن نامه‌هاي گاربو در آستانه حراج آنها نشان مي‌دهد نويسنده اين نامه‌ها از يك تنهايي و انزواي عميق و دردناك در هاليوود رنج مي‌برده است. او كه همزمان درگير حاشيه‌هاي جنگ جهاني دوم هم شده بود، در نامه‌اي به تاريخ 14 نوامبر 1939 درباره زندگي در بورلي هيلز كاليفرنيا چنين نوشته است: «تقريبا هميشه تنهايم و با خودم حرف مي‌زنم. رفتن به ساحل و قدم زدن در آنها همواره خوشايند است اما فقط همين...»

گرچه مجموع درآمد تمام سال‌هاي فعاليت گاربو در سينما چيزي حدود سه ميليون دلار بود اما اگر همين مبلغ را به پول امروز حساب كنيم، او بيش از 40 ميليون دلار در حساب بانكي‌اش سرمايه داشت. اين بازيگر تحسين‌شده هرگز ازدواج نكرد و طبعا فرزند هم نداشت. نامه‌هاي شخصي اين ستاره تنها و منزوي روز 12 دسامبر در حراجي ساثبيز در لندن چكش مي‌خورد و انتظار مي‌رود بين 15 تا 20 هزار پوند فروخته شود.

کد خبر 391508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha