چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گریژمن فوتبال را در تیم زادگاهش آغاز کرد اما قرار نبود زمان زیادی در همین نقطه متوقف شود.

او به دنبال راهی برای فرار از بازی‌های آماتور به فوتبال حرفه‌ای بود درست در همان روزهایی که کارتونیست‌های اسپانیایی تصاویری کنایه‌آمیز از خواب طولانی «آنتوان گریژمن» منتشر می‌کردند تا از فرم بد یک سوپراستار حرف بزنند و صحبت از پایان دوران طلایی او را پیش بکشند

هواداران «اتلتي» منتظر بودند او دوباره در هیبت یک قهرمان ظاهر شود و با عبور از این آلزایمر طولانی و کشنده، به یاد بیاورد که چطور می‌توانست از هر موقعیت معمولی، یک گل استخراج کند.

صبر طولانی برای آنتوان، ارزشش را داشت. او با یک قیچی استثنایی به دروازه‌ي رم، دوباره متولد شد.

پسران دي‌فرانچسكو در لباس رم از شروع فصل، بارها با گل‌هاي ديدني‌شان اهالي فوتبال اروپا را به وجد آورده‌اند اما اين بار، نوبت آن‌ها شده که در کلاس آموزشی گریژمن، به ثمر رساندن گل‌های غیرمعمولی را مرور کنند.

تنها چند روز قبل، همین سکوها برای او سوت کشیدند و خواهان تعویض زودهنگام پسر فرانسوی شدند اما حالا دوباره در «وندا» نام آنتوان به بلندترین فریادها و تشویق‌ها منتهی می‌شد.

ستاره‌ي شیفته‌ي باب اسفنجی، فوتبالیستی با یک سرنوشت عجیب است. پسرک لاغراندامی که یک دهه قبل، حتی از نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌‌اش نیز شنیده بود که قدرت جسمی لازم برای فوتبالیست‌ شدن را ندارد اما پی بردن به استعداد خارق‌العاده‌ي او دیگر کار سختی به نظر نمی‌رسد.

حتی با وجود گل ناب گریژمن به رم، داستان اتلتي و لیگ قهرمانان در این فصل تمام‌شده به نظر می‌رسد. آیا داستان اتلتي و آنتوان نیز در همین روزها برای همیشه به پایان خواهد رسید؟

  • چرا فوتبال؟‌

فوتبال از کجا وارد زندگی آنتوان گریژمن شد؟‌ چرا او ‌چنین دیوانه‌وار به فوتبال دل‌بست و همه‌ي رنج‌ها را به جان خرید تا به رویایش نزدیک شود؟‌ پدربزرگ مادری آنتوان، یک فوتبالیست حرفه‌ای بود

بازیکنی در لیگ پرتغال و مشخصا، باشگاه مطرح پاکو. «آمارو لوپس» در پرتغال یک چهره‌ي شناخته‌شده بود اما به فرانسه مهاجرت کرد و همین مهاجرت، بعدها تاثیر شگرفی روی سرنوشت فوتبال فرانسه گذاشت.

گریژمن، تصور بی‌واسطه‌ای از پدربزرگش ندارد. آن‌ها تنها یک سال به صورت مشترک روی کره‌ي زمین زندگی کرده‌اند اما خاطره‌های باقیمانده از پیرمرد، انگیزه‌ي بزرگی بود که آنتوان کوچک را به طرف فوتبال سوق داد.

  • تو را نمی‌خواهیم پسر!‌

گریژمن فوتبال را در تیم زادگاهش آغاز کرد اما قرار نبود زمان زیادی در همین نقطه متوقف شود. او به دنبال راهی برای فرار از بازی‌های آماتور به فوتبال حرفه‌ای بود اما کدام باشگاه حاضر می‌شد با یک پسرک «لاغرمردنی» قرارداد امضا کند؟‌

لاغرمردنی، کلمه‌ای بود که در باشگاه لیون به او گفتند. او از «ماسکون» دور شد تا در «لیون» به دنبال تجربه‌ي تازه‌ای بگردد اما لیونی‌ها این بازیکن را حتی در آکادمی‌شان راه ندادند. مدیران باشگاه لیون، حالا درباره‌ي آنتوان و این تصمیم، چه فکری می‌کنند؟‌

  • فرار از فرانسه

آنتوان مهم‌ترین استعداد این روزهای فوتبال فرانسه محسوب می‌شود اما چرا هیچ‌وقت در لیگ فرانسه به میدان نرفته است؟‌ پاسخ این سوال، روشن به نظر می‌رسد.

او هرگز در فرانسه بازی نکرده، چراکه فرانسوی‌ها کمی دیر به توانایی‌های فنی بی‌نظیرش پی بردند و در نوجوانی، او را تنها به خاطر جثه‌ي نحیفش از خودشان راندند.

گریژمن بارها و بارها در تست‌های فنی باشگاه‌های مختلف حاضر شد و جواب فقط یک کلمه بود: «نه!»

 

  • آینده‌ي ستاره‌ي وفادار

برخورد طرفداران اتلتي با یک بازی بد از سوی آنتوان زمانی عجیب به نظر می‌رسد که به یاد بیاوریم او در تابستان عملا با «یونایتد» قرارداد امضا کرده بود اما به خاطر محرومیت باشگاه اتلتي از نقل و انتقالات، حاضر به ترک تیمش نشد و حداقل تا ژانویه که زمان محرومیت به پایان می‌رسد، در اتلتي باقی ماند.

او یک ستاره‌ي وفادار در فوتبالی است که دیگر درک چندانی از وفاداری در آن وجود ندارد.

با وجود اين قرار نیست گریژمن برای ابد در اتلتيکو باقی بماند. ستاره‌ي شیفته‌ي «دیوید بکام» از تیم محبوب برادرش منچستریونایتد پیشنهاد دارد و این اولین احتمال برای آینده‌ي او به شمار می‌رود.

از طرفی بارسا هم خواهان امضای قرارداد با این بازیکن است و او به شکل زیرکانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نشان داده که مشکلی با سرگرفتن این انتقال ندارد. آینده‌ي او، یکی از پررمز و رازترین داستان‌های شروع سال2018 خواهد بود.

طرفداران بسیاری از تیم‌های اروپایی، در کنار درخت کریسمس، آنتوان را از بابانوئل طلب خواهند کرد.

منبع: همشهري جوان

کد خبر 391564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha