همشهری آنلاین: رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت:‌ اگر قرار باشد در حریم ابنیه‌ تاریخی ساخت و ساز شود و برجی ساخته شود یا هواکش مترو نصب شود، میراث فرهنگی کشور از بین می‌رود.

به گزارش مهر، حسن خلیل آبادی با بیان اینکه قانون با هرگونه ساخت و ساز در حریم ابنیه تاریخی مخالفت کرده است،‌ اظهارداشت:‌ طبق قانون ساخت و ساز یا دخل و تصرف در حریم ابنیه‌ تاریخی ممنوع است و میراث فرهنگی و شهرداری تهران باید این قانون را رعایت کنند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران افزود:‌ اگر قرار باشد در حریم ابنیه‌ تاریخی ساخت و ساز شود و برجی ساخته شود یا هواکش مترو نصب شود، میراث فرهنگی کشور از بین می‌رود.

وی با اشاره به تفاهم نامه میراث با شهرداری برای نصب هواکش مترو در ورودی موزه فرش نیز گفت: موزه فرش جزو میراث فرهنگی کشور است که محافظت از آن نیاز به توجه دارد و از آنجا که روزانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند، باید به حریم موزه فرش نیز توجه ویژه شود. روبروی ساختمان موزه فرش، ‌پادگانی وجود دارد که استفاده نمی‌شود. پیشنهاد دادیم هواکش مترو را در محوطه این پادگان که نظامی هم نیست نصب کنند.

کد خبر 391567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha