همشهری آنلاین: نخست وزیر مالزی اعلام کرد که این کشور با هدف محیط زیست پاکیزه برای نسل‌های آینده به دنبال کاهش انتشار کربن به میزان ۴۰ درصد در سه سال آینده است.

تلاش مالزی برای کاهش ۴۰ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۲۰

به گزارش ایرنا، نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی گفت که انتشار کربن در کشور مالزی تا سال 2015 در مقایسه با سال 2005 میلادی 33 درصد کاهش یافته بود.

وی در نشست بین‌المللی گفتگوی جوانان که در مرکز تجارت جهانی پوترا در شهر کوالالامپور در حال برگزاری است، با اشاره به این که مالزی به نحو مطلوبی در مسیر درست قرار دارد، تصریح کرد: مالزی مصمم است تا سال 2030 نیز 45 درصد از کربن را کاهش داده و تا سال 2050 نیز به طور کامل به حذف کربن دست یافته باشد.

در این برنامه که به طور مستقیم از شبکه 3 تلویزیون مالزی پخش می‌شد، نجیب تون رزاق تاکید کرد که دیگر نمی‌توانیم منتظر کشورهای دیگر در غرب بمانیم تا برای تغییرات جوی اقدامی انجام دهند.

به گفته وی، اقدامات و سیاست‌های گوناگونی برای تمرکز بر رشد فناوری‌های سبز و حمایت از پایداری در برنامه‌های نهم، دهم و یازدهم مالزی از سال 2006 تا 2020 اتخاذ شده است.

وی همچنین افزود که این قبیل اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها شامل ارتقاء رشد فناوری‌های سبز، پذیرش مصرف پایدار و اعمال تولیدی، حفظ منابع طبیعی و ایجاد مقاومت برابر تغییرات جوی و بلایایی طبیعی است.

نجیب تون رزاق در بخشی دیگری از سخنان خود با واقعی خواندن تعهدات مالزی در قبال بهبود وضعیت تغییرات اقلیمی تصریح کرد که دولت مزایای سیاسی کوتاه مدت را بر منافع ملی اولویت نمی‌دهد.

نخست وزیر مالزی همچنین در خصوص مسائل امنیت سایبری نیز تصریح کرد: تخمین زده شده است که در پایان هر روز، به طور تقریبی یک میلیون بدافزار جدید ایجاد و 30 هزار سایت هک می‌شوند.

وی تاکید کرد که اقدامات و برنامه‌های گوناگونی از جمله آگاهی امنیت سایبری برای همه در نظر گرفته شده که هدف از آن آموزش عموم به منظور استفاده مطلوب از فناوری‌های آنلاین و ایجاد توافق با کشورهای دیگر برای همکاری و مشارکت در سیاست‌گذاری‌های فضای سایبری است.

نخست وزیر مالزی در ادامه بیان کرد: از آنجایی که بخش زیادی از زندگی، تجارت و تعاملات با یکدیگر در فضای مجازی رخ می‌دهد، دولت تعهد جدی در قبال جوانان دارد.

این روزها مالزی که در آستانه چهاردهمین انتخابات سراسری قرار دارد، شاهد نشست‌های متعدد انتخاباتی است.

کد خبر 391588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha