همشهری‌آنلاین: رهبران دموکرات کنگره آمریکا پس از آن‌که یک بار نشستشان را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در اعتراض به یک توییت جنجالی او لغو کردند، گفتند دعوت برای حضور در یک نشست با ترامپ و جمهوری‌خواهان ارشد را برای مذاکره بر سر جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا قبول کرده‌اند.

این در حالی است که دموکرات‌ها همچنان بر خواسته‌هایشان از جمله اختصاص بودجه به اولویت‌های مدنظر حمایت از مهاجران جوان، تاکید دارند.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا با وجود آن‌که هفته گذشته در واکنش به یک توییت ترامپ نشستشان با او را لغو کردند، گفتند که امیدوار هستند در نشست بعدی ترامپ با ذهنیتی باز در مورد حصول توافق با دموکرات‌ها حضور پیدا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پلوسی و شومر در بیانیه‌ای گفتند: ما باید به یک توافق بودجه‌ای برسیم که هم اعتبارات ارتش ما را تامین کند و هم اولویت‌های داخلی را. هر دو حزب نسبت به این مسائل مسیری مشترک دارند.

این نشست آنها قرار است روز پنجشنبه 16 آذر یک روز قبل از آن‌که مهلت بودجه دولت فدرال منقضی شود،‌ برگزار شود.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه طرحی را ارائه کردند که به موجب آن سطح فعلی بودجه دولت تا 22 دسامبر(اول دي) تمدید می‌شود تا قانونگذاران زمان بیشتری برای رسیدن به یک توافق مربوط به لایحه بودجه بلندمدت داشته باشند.

قرار است کنگره طی روزهای آینده درباره این طرح رای‌گیری كند.

پیش از این، اختلاف نظر رهبران دموکرات کنگره با ترامپ بر سر مسائلی نظیر مهاجران، مالیات و مقابله با مجرمین، احتمال تعطیل شدن دولت به دلیل عدم تمدید بودجه را مطرح کرد.

کد خبر 391594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha