همشهری آنلاین: سعید علی حسینی و بهداد سلیمی، دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان مدال های نقره و برنز رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در آمریکا را به خود اختصاص دادند.

ُSalimi-Hosseyni

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان، رقابت گروه (A) دسته 105+ کیلوگرم از ساعت 5 صبح روز چهارشنبه ( 15 آذر) با حضور بهداد سلیمی و سعید علی حسینی برگزار شد. در دسته فوق سنگین به غیر از دو نماینده کشورمان، 8 وزنه بردار گرجستان، ازبکستان، برزیل، الجزایر، جمهوری چک، مجارستان، ترکمنستان و استونی نیز حضور داشتند.

سعید علی حسینی که در حرکت یک ضرب با مهار وزنه 203 کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود، در حرکت دو ضرب ابتدا وزنه 236 کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت وزنه 243 کیلویی را بالای سر برد و در سومین انتخاب خود وزنه 251 کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع 454 کیلوگرم به مدال نقره رسید و کار خود را در مسابقات قهرمانی 2017 جهان با دو مدال برنز و یک نقره به پایان برد.

بهداد سلیمی که در حرکت یک ضرب وزنه 211 کیلوگرم را ثبت کرده و مدال نقره گرفته بود، در اولین انتخاب حرکت دو ضرب وزنه 241 کیلوگرم را مهار کرد و داوران این وزنه را از وی قبول کردند، ولی هیئت ژوری همانند بازی های المپیک 2016 ریو این وزنه را خطا اعلام کرد. بهداد برای ماندن در جدول و قهرمانی تیم ملی وزنه برداری، در انتخاب دوم حرکت دو ضرب با موفقیت وزنه 242 کیلویی را به ثبت رساند. در آخرین حرکت دو ضرب نیز وزنه 252 کیلویی را به درستی مهار کرد، ولی مجدداً هیئت ژوری این وزنه را به او خطا داد. بهداد در حرکت دو ضرب با ثبت وزنه 242 کیلویی پنجم شد و در مجموع با 453 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. بهداد نیز کار خود را در مسابقات قهرمانی 2017 جهان در آمریکا با یک مدال نقره یک ضرب و یک نشان برنز مجموع به پایان برد.

مارت سیم، وزنه بردار استونی که در حرکت یک ضرب با 191 کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفته بود، با مهار وزنه 253 کیلویی مدال نقره دو ضرب را از آن خود کرد و با مجموع 444 کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.

لاشا تالاخادزه گرجستانی، در حرکت یک ضرب با 220 کیلوگرم، در حرکت دو ضرب با 257 و در مجموع با 477 کیلوگرم به سه مدال طلا رسید. همچنین وی به غیر از ثبت رکورد جدید در حرکت یک ضرب به میزان 220 کیلوگرم، 4 کیلوگرم رکورد مجموع جهان را که در اختیار خودش بود ارتقاء داد و با 477 کیلوگرم رکورددار جدید دنیا لقب گرفت.

کد خبر 391642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha