همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:اگر ایران نبود، امنیت سوریه و عراق حاصل نمی‌شد و این ایران است که مردم این کشورها را به آرامش و امنیت رسانده است.

یحیی رحیم صفوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سرلشکر صفوی، «یحیی رحیم صفوی» در نشستی تخصصی که به همت مجتمع مذهبی فرهنگی ائمه اطهار (ع) با موضوع تخصصی رسانه و امنیت برگزار شد، افزود: واقعیت این است که مفهوم قدرت در قرن حاضر از مفاهیم سنتی قدرت خارج شده است و هم اکنون در تکوین، ساخت و بروز و ظهور ابعاد جدید قدرت، قدرت رسانه ای به عنوان بزرگترین و یا یکی از بزرگترین قدرت ها مطرح است زیرا که رسانه بر افکار یکایک مردم جهان تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: ادراک، ذهنیت و برداشت و افکار عمومی نسبت به موضوعات منطقه ای، بین المللی و ملی به طور عمده وابسته به قرائت و روایتی است که رسانه ها از آن موضوع به افکار عمومی مردم القاء می کنند و رسانه ها در این صحنه نبرد روایت ها و قرائت هایی را باز نمایی می کنند و با تکنیک های مختلف همچون برجسته سازی، مشروعیت زدایی و یا مشروعیت بخشی می توانند اذهان مردم را به دلخواه صاحبان رسانه ها ، امپریالیسم خبری شکل دهند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: کاری که رسانه ها در یک زمان کوتاه با هزینه کم می توانند انجام دهند، نهادهای فرهنگی ما در یک مدت زمان طولانی و با هزینه بالا انجام می دهند.

این استاد جغرافیای سیاسی اضافه کرد: با نگاه واقع بینانه به نقش آفرینی رسانه های جهانی، این موضوع قابل فهم است که رسانه ها بیش از آنکه به رسالت آگاهی بخشی و شفافیت سازی جریان قدرت و ثروت و تسهیل جریان آزاد اطلاعات بپردازند، به طور عمده به ابزار نظام سلطه برای تسلط فرهنگی و یا فروش کالاهای اقتصادی و برای تسلط بر ملت ها و بخصوص ملت های مستضعف تبدیل شده اند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به فریبکاری سلطه رسانه ای و خبری قدرت های جهانی و تاثیر آن بر امنیت گفت: فریبکاری سلطه رسانه ای و خبری قدرت های جهانی چالش های جدی را در بعد امنیت بین المللی و امنیت ملی کشورهای بوجود آورده است.

وی در ادامه با اشاره به القاء پیام رسانه های غربی علیه محور مقاومت تصریح کرد: پس از گذشت 80 ماه دولت و ملت سوریه و محور مقاومت بساط بیش از 90 هزار تروریست که با پول سعودی ها و پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا و با حمایت برخی از کشورهای منطقه به نا امنی در سوریه پرداخته بودند را جمع کرد و تروریست ها و پشتیبانان آنها شکست خوردند.

وی اضافه کرد: اگر آمریکا می توانست تاکنون دولت سوریه را ساقط کرده بود؛ پس از این پیروزی ها و در زمان حاضر و به طور مشخص علیه محور مقاومت و کشورهای سوریه و عراق و یمن رسانه های غربی به چند موضوع خاص تمرکز کرده بودند و به دنبال القاء بی اهمیتی پیروزی های اخیر محور مقاومت بوده اند و از طرف دیگر به دنبال مصادره این پیروزی ها به نفع ائتلاف خود و بزرگ جلوه دادن عملکرد خود بودند.

وی افزود: آمریکا و وابستگان آنها در منطقه جنایت های خود را در عراق، سوریه ، یمن و بحرین رو پوشانی می کنند و می خواهند از خود چهره انسانی بسازند در حالی که اگر ایران نبود، امنیت سوریه و عراق حاصل نمی شد و این ایران است که مردم سوریه و عراق را به آرامش و امنیت رسانده است.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند سعودی که نوکر آمریکا هستند و در انواع ناامنی از اول انقلاب تاکنون دست داشته اند، اظهار داشت: یکی از ریشه های نا امنی به غیر از آمریکا و صهیونیست ها، نوکران آمریکا در این منطقه و بطور خاص سعودی ها هستند.

سرلشکر صفوی با اشاره به بحران یمن پیش بینی کرد: یمنی ها هم بر سعودی ها و اماراتی ها غلبه خواهند کرد و انشاء الله پیروزی های بزرگی همچون پیروزی در عراق و سوریه به دست مستضعفان یمنی حاصل خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به رسالت جهانی رسانه ها ی داخلی در زمان حاضر ابراز امیدواری کررد در شرایطی که قدرت نفوذ سیاسی و فرهنگی و راهبردی ایران و وزن برتر ژئوپلیتیکی ایران در منطقه افزایش پیدا می کند، رسانه های ما بتوانند به تمام جهان این پیام را که ایران به دنبال امنیت نه تنها در منطقه غرب آسیا، بلکه برای جهان است، منتشر کنند.

وی درباره امنیت و تاثیر رسانه نیز گفت: امنیت ابعاد بسیار مختلف و گسترده و جامعی دارد مانند امنیت ذهنی که رسانه های می توانند در ایجاد امنیت ذهنی و عمومی مردم نقش بسزایی داشته باشند.

کد خبر 391660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha