قضات دادگاه کیفری عاملان جنایت در باغ شهریار را برای دومین مرتبه به قصاص محکوم کردند. آنها متهم‌اند در جنایتی هولناک مردی را برای انتقام‌جویی به باغی کشانده و پس از شکنجه وی را به قتل رسانده‌اند.

دادگاه

به‌گزارش همشهري،‌ اين جنايت شامگاه 12مرداد‌ماه سال90 اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه مردجواني كه تصور مي‌كرد مرد غريبه‌اي براي همسرش مزاحمت ايجاد مي‌كند از او شكايت كرد اما دادگاه حكم به بي‌گناهي مرد غريبه داد. با اين حال مرد جوان همسرش را طلاق داد و همچنان به فكر انتقام‌جويي بود.

او مدتي بعد با همدستي همسرش و عموي او، مرد غريبه را به باغي در حوالي شهريار كشاند و وي را در آنجا به قتل رساند. به‌دنبال اين جنايت 3متهم دستگير شدند و به ارتكاب قتل اعتراف كردند. آنها در جريان بازسازي صحنه جنايت جزئيات بيشتري از آنچه اتفاق افتاده بود را نيز شرح دادند و در نهايت قضات دادگاه كيفري استان تهران مرد جوان و عموي همسرش را به قصاص و زن جوان را نيز به اتهام معاونت در قتل به تحمل 15سال حبس محكوم كردند. اين رأي اما در ديوانعالي كشور شكسته شد تا متهمان بار ديگر محاكمه شوند.

  • دومين محاكمه

در دومين دور از رسيدگي به اين پرونده كه چندي قبل در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده و با حضور قاضي عيسي غفاري برگزار شد بعد از آنكه اولياي دم خواستار قصاص قاتلان شدند، متهمان يك به يك در جايگاه قرار گرفتند اما اين بار هر كدام ماجرايي متفاوت از جنايت در باغ شهريار را بازگو كردند.

متهم اصلي وقتي در جايگاه قرار گرفت گفت: آن زمان در ميدان ميوه و تره بار كار مي‌كردم. شب‌ها سر كار مي‌رفتم و صبح برمي‌گشتم. يك شب وقتي به‌طور ناگهاني به خانه برگشتم مرد غريبه را در خانه‌ام ديدم. پليس را خبر كردم و او و همسرم بازداشت شدند اما يك هفته بعد آنها در دادگاه تبرئه و آزاد شدند. من از همسرم 2فرزند داشتم اما ديگر نمي‌توانستم با او زندگي كنم. به همين دليل همسرم را طلاق دادم. با اين حال عموي همسرم دست بردار نبود و مي‌گفت بايد مرد غريبه را مي‌كشتم.

متهم درباره روز حادثه گفت: من از همه‌‌چيز بي‌خبر بودم. روز حادثه عمومي همسر سابقم تماس گرفت و خواست به باغش در شهريار بروم. وقتي به باغ رسيدم فهميدم عموي همسرم مرد غريبه را به باغش كشانده و او را به قتل رسانده است. صحنه‌اي كه ديدم نشان مي‌داد او قبل از قتل مرد غريبه را شكنجه كرده است. از من خواست در حمل جسد به او كمك كنم و به اين ترتيب جسد را به بيابان‌هاي اطراف شهريار برديم و دفن كرديم. من در اين قتل نقشي نداشتم.

دومين متهم نيز در دفاع از خودش گفت: شوهر سابق برادرزاده‌ام با همدستي برادرانش اين قتل را مرتكب شده‌اند. آنها براي اينكه پاي من را وسط بكشند قتل را در باغ من انجام دادند اما واقعيت اين است كه آن روز من در شهرستان بودم و از نقشه‌اي كه آنها كشيده بودند اطلاعي نداشتم.

در ادامه زن جوان به‌عنوان سومين متهم در جايگاه ايستاد و حرف‌هاي دو متهم ديگر را منكر شد و گفت: من اتهام معاونت در قتل را قبول دارم. در اين ماجرا همسر سابق و عمويم با همدستي يكديگر مقتول را خفه كردند اما حالا هر كدام قتل را گردن ديگري مي‌اندازند.

با پايان دفاعيات متهمان، قضات دادگاه وارد شور شدند و هر سه متهم را در اين جنايت گناهكار تشخيص دادند. براساس رأي دادگاه مرد جوان و عموي همسرش براي دومين مرتبه به اتهام مشاركت در قتل عمدي به قصاص محكوم شدند و زن جوان نيز به اتهام معاونت در قتل به تحمل حبس محكوم شد. درصورتي كه اين رأي در ديوانعالي كشور تأييد شود 2متهم به‌زودي پاي چوبه دار خواهند رفت.

کد خبر 391695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha