همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که کشورش قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و سفارت خود را از تل‌آویو به این شهر انتقال می‌دهد.

ترامپ

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ گفت که ایالات متحده قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

رئیس‌جمهوری آمریکا به وزارت امور خارجه کشورش دستور داد که اقدامات لازم را برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس به عمل آورد.

ترامپ تصریح کرد که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا طی روزهای آتی به خاورمیانه سفر خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: قدس خاستگاهی برای مهم‌ترین دموکراسی‌ها در منطقه است.

وی افزود: تأخیر در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هیچ چیزی را برای دستیابی به صلح محقق نساخته است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به نفع روند صلح است.

رئیس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: واشنگتن به دستیابی به توافق صلح مورد قبول برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پایبند می‌ماند.

ترامپ گفت، در صورت موافقت دو طرف، واشنگتن از راه حل تشکیل دو کشور حمایت خواهد کرد.

وی با بیان این که اختلاف‌نظرهایی پیرامون تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل وجود خواهد داشت، اظهار کرد: ما خواهان آرامش و میانه‌روی در موضع گیری‌ها هستیم.

ترامپ گفت: نمی‌توان تمامی مشکلات را از طریق همان فرضیه‌های شکست خورده حل کرد. اقدام امروز من آغازی برای رویکرد جدیدی نسبت به نزاع فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه کنگره پیرامون تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از ۲۰ سال قبل تصویب شده بود اما روسای‌جمهور پیشین از این امر کوتاه می‌آمدند. روسای‌جمهور پیشین معتقد بودند که به تأخیر انداختن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در دستیابی به راه‌حل نقش دارد.

ترامپ ادعا کرد: قدس پایتختی است که یهودیان در گذشته آن را ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: تصمیم من با هدف دور کردن ما از اقداماتمان برای تسهیل در توافق صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نیست. ما پیرامون راه‌حل‌های نهایی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تصمیم نمی‌گیریم.

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد: افراط‌گریی نسل‌های آتی را تهدید می کند و ما با آن برخورد خواهیم کرد. زمان برای مطرح شدن صداهای جوان در خاورمیانه برای تحقق آینده بهتر برای منطقه فرا رسیده است.

ترامپ پس از سخنرانی خود حکم انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

کد خبر 391704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha