همشهری آنلاین: رییس فدراسیون فوتبال گفت: حتی اگر اعتراضات ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا به نتیجه نرسد، تیم‌های باشگاهی ایرانی از مسابقات قهرمانی آسیا کنار نمی‌کشند اما به فیفا و دیوان داوری ورزش (CAS) شکایت می‌کنیم.

مهدی تاج

مهدی تاج در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره اظهارات دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ابقای تبصره بازی در زمین بی‌طرف بین تیم‌های ایرانی و عربستانی توضيحاتي ارائه كرد.

  • بعد از جلسه کمیته اجرایی، آقای کفاشیان گفتند رای به سود ما بوده اما حالا حرف دبیرکل چیز دیگری است؟

آقای کفاشیان کاملا درست می‌گوید. در مصوبه کمیته اجرایی و کمیته مسابقات هیچ استثنایی وجود نداشت. اگر قرار بود روال پیشین باشد و درباره ما تصمیم‌گیری نشود برای چه مانند کشورهای قطر، امارات و عربستان به ما وقت صحبت دادند و زمان رای‌گیری، نمایندگان ما را هم مانند این ۳ کشور از سالن خارج کردند؟ حقیقت جلسه کمیته مسابقات در ژاپن و جلسه هیات رییسه در تایلند مثل روز روشن است. در جلسه کمیته اجرایی حتی آقای اینفانتینو به صراحت اعلام کرد راه سیاست از فوتبال جداست.

  • نقشه راه شما چیست؟

اظهار نظر آقای دبیرکل برای ما سند نیست. سند ما، اتفاقات قانونی کمیته مسابقات و کمیته اجرایی است. اگر ابلاغیه همین چیزی باشد که آقای دبیرکل گفت، ابتدا استنباط تمام اعضای کمیته مسابقات و کمیته اجرایی را می‌خواهیم و سپس با مدیران کنفدراسیونمذاکره می‌کنیم چون حق کاملا با ماست.

  •  و اگر به نتیجه نرسیدید، از مسابقات کنار می‌کشید؟

خیر. ما از ابتدا روی ریل قانون حرکت کردیم و از این به بعد هم ماجرا را از کانال قانونی دنبال می‌کنیم. برای آن که حق‌مان را بگیریم هم فیفا را داریم و هم دیوان داوری ورزشرا .

  • پس تا ابلاغ تصمیمی نمی‌گیرید؟

- خیر. جلسه فردا (شنبه 18 آدر) با نمایندگان ایران هم برای هماهنگی است نه اتخاذ تصمیم. از رسانه‌ها هم می‌خواهم در کنار ما باشند چون این موضوع، یک پروژه بزرگ ملی است و ما باید کنار هم باشیم نه رودرروی هم. رسانه‌ها به ما اعتماد داشته باشند. آن‌چه ما درباره رای‌گیری کمیته مسابقات گفتیم عین واقعیت و همه چیزی بود که اتفاق افتاده بود. این بافته ذهن کسی نبود که الان از بیان آن واهمه داشته باشیم. بعد از رای‌گیری ژاپن همه اعضای کمیته مسابقات به ما تبریک گفتند و این مصوبه را به نفع فوتبال کل قاره دانستند. حالا اگر تصمیم این است که تحت فشار عربستان این حق ما نادیده گرفته شود، راه‌هایی هست که از طریق آن به حق‌مان برسیم. الان فقط بحث دو میزبانی از دو تیم عربستانی نیست. بحث عدالت است. ما می‌خواهیم عین مصوبه کمیته مسابقات و کمیته اجرایی پیاده شود. من باز هم از رسانه‌ها می‌خواهم که کنار ما باشند تا این پروژه ملی را پیش ببریم. از ابتدای این راه همه نهادها از وزارت امور خارجه تا نهادهای دیگر کنار ما بودند و حالا هم همه باید کنار هم باشیم. من حرفم را تکرار می‌کنم اگر رای به ضرر ما بود ما در همان ژاپن می‌گفتیم روال گذشته است اما وقتی رویه تغییر کرد و رای به سود ما بود ما باید کنار هم باشیم و حق‌مان را بگیریم.

کد خبر 391751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha