همشهری آنلاین: سرتاسر جهان در پی به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ علیه این اقدام بپا خواست و حمایت خود را از قدس و فلسطین اعلام کرد.

تظاهرات درسرتاسر جهان در حمایت از قدس و محکومیت اقدام ترامپ

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه فلسطین الیوم، تظاهرکنندگان در کشورهای مختلف جهان ضمن اعلام مخالفت با اقدام دونالد ترامپ همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند. مردم کشورهای جهان از روز پنجشنبه تظاهرات گسترده را آغاز کرده و امروز(جمعه) در بسیاری از کشورهای جهان این تظاهرات ادامه دارد.

  • آسیا

هزاران تن امروز در مالزی و اندونزی اقدام آمریکا درباره قدس رامحکوم کردند. تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

نیروهای امنیتی این دو کشور تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف سفارت آمریکا اتخاذ کردند.

  • بحرین

مردم بحرین در تعدادی از شهرهای این کشور علیه آمریکا بپا خاسته و حمایت خود را از قدس و فلسطین اعلام کردند.

ائتلاف 14 فوریه و جمعیت الوفاق بحرین خواهان برگزاری تظاهرات خشمگین با عنوان "قدس پایتخت مسلمانان است" شده‌اند.

  • یمن

ساکنان استان صعده یمن امروز علیه اقدام ترامپ دست به تظاهرات زده و حمایت خود را از مردم فلسطین و قدس اعلام کردند.

تظاهرکنندگان در بیانیه‌ای اعلام کردند که آمرکیا بار دیگر دشمنی خود با اسلام و مسلمانان و نقض قوانین بین المللی را نشان داد.

  • عراق

امروز تظاهرات گسترده‌ای در استان‌های مختلف عراق در حمایت از مردم فلسطین و حکومیت اقدام ترامپ برگزار شد.

دفتر اوقاف سنی عراق نیز پنجشنبه تظاهرات گسترده‌ای را در مسجد ام القری در مرکز بغداد برگزار کرده و آمریکا را به حمایت از تروریسم و تلاش برای تقسیم منطقه بعد از شکست طرح داعش متهم کرد.

عبداللطیف الهمیم، رئیس دفتر اوقاف سنی عراق خطاب به حکام عرب و مسلمان گفت: امت زنده قادر به اصلاح این اوضاع در لحظه تاریخی است. اکنون این لحظه فرا رسیده است چراکه آن‌ها قادر به آزادی فلسطین هستند.

  • اردن

صدها تن از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف اردن نیز تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به اقدام ترامپ درباره قدس برگزار کردند.

آن‌ها ضمن سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و اشغالگران اسرائیلی همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

منابع محلی گزارش دادند که دانشگاه های اردن، هاشمیه، زیتونه، بلقا، دانشگاه بین المللی اسلامی، دانشگاه یرموک، دانشگاه موته و برخی دانشگاه های دیگر شاهد تجمعات اعتراض آمیز نسبت به تصمیم اخیر ترامپ بودند.

کاربران شبکه های اجتماعی هم تصاویر و ویدئوهای متعددی از اعتراضات دانشجویان اردنی را منتشر کرده و شعارهایی در محکومیت تصمیم اخیر آمریکا و اشغالگری رژیم صهیونیستی طرح کردند.

  • لبنان

لبنان امروز شاهد تظاهرات گسترده علیه اقدام ترامپ درباره قدس و حمایت از مردم فلسطین است.

روز پنجشنبه نیز تظاهرات گسترده‌ای در اردوگاه‌های فلسطینی در بیروت نیز برگزار شد و تظاهرکنندگان پرچم‌های اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند.

دانشجویان دانشگاه بیروت نیز با برگزاری تظاهرات این اقدام دونالد ترامپ را محکوم کردند.

اردوگاه‌های جنوب لبنان نیز همچنان شاهد تظاهرات گسترده است و گروه‌های فلسطینی در این اردوگاه‌ها از ساکنان خواستند تا امروز تظاهرات اصلی خود را برگزار کنند.

در همین حال، اردوگاه های آواگان فلسطینی در جنوب لبنان و گروه های فلسطینی خود را برای برگزاری راهپیمایی ها و برنامه های گسترده طی روزهای آتی آماده می کنند.

شیخ "عبد اللطیف دریان" مفتی جمهوری لبنان نیز از تمامی خطبای مساجد این کشور خواست که خطبه نماز جمعه فردا را به مساله قدس اختصاص دهند. وی تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس را مغایر قطعنامه های بین المللی و تحریک آشکار احساسات فلسطینیان، عرب ها و مسلمانان دانست.

  • مغرب عربی

دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها در شهر جرجیس تونس تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کرده و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

گروه ملی کار در مرکش نیز خواهان مشارکت در تظاهرات مردمی در مقابل پارلمان در رباط شده است.

در بیانیه این گروه از مردم خواسته شده روز یکشنبه در این تظاهرات شرکت کرده و خشم خود را در سرتاسر این کشور علیه اقدام ترامپ نشان دهند.

  • ترکیه، اروپا و آمریکا

صدها تن از شهروندان ترکیه‌ در شهرهای مختلف این کشور با برگزاری تظاهرات در میدان‌های عمومی اقدام ترامپ درباره قدس را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با بالا بردن پرچم‌های ترکیه و فلسطین در مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول شعارهایی را علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند.

در شهر نیویورک نیز تظاهرات گسترده‌ای علیه اقدام دونالد ترامپ برگزار شد.

در آلمان نیز صدها تن از اقلیت‌های عربی و اسلامی در تظاهراتی در مقابل سفارت آمریکا در برلین شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تأکید کردند که قدس همچنان شهر عربی اسلامی و پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

  • پاکستان

صدها تن در شهرهای اسلام آباد، کراچی، پیشاور و چند شهر دیگر پاکستان با برگزاری تظاهرات مخالفت‌ خود را با اقدام ترامپ اعلام کردند.

شبکه ای بی سی نیوز آمریکا اعلام کرد که پاکستان از واشنگتن خواسته در هرگونه اقدامی برای تغییر وضعیت قانونی و تاریخی قدس بازنگری کند.

کد خبر 391757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha