همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از هماهنگی با رئیس مجلس برای بررسی هرچه سریع‌تر طرح تشکیل «سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» در صحن مجلس خبر داد.

اللهیار ملکشاهی

اللهیار ملکشاهی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت طرح «تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» اظهار داشت: این طرح در چند جلسه قبل در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفت و در حال حاضر کلیاتش به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه جزئیات طرح در دست بررسی است، گفت: کارگروه‌های تخصصی کمیسیون در حال بررسی جزئیات مواد این طرح هستند و در آینده نزدیک آن را به پایان می برند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره علت تاخیر در نهایی کردن این طرح با وجود اعلام زمان‌های قبلی، تصریح کرد: طرح‌ها و لوایح بسیاری در دستور کار کمیسیون قضایی قرار دارد و درباره این طرح نیز با رئیس مجلس هماهنگی‌های لازم انجام شده تا هر چه زودتر در صحن بررسی شود.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان سال به صحن مجلس ارائه می‌شود تا در آنجا بررسی شود، مگر اینکه لایحه بودجه ۹۷ فرصت مطرح کردن آن را در صحن مجلس برای سال جاری ندهد.

وی افزود: نکته اصلی این طرح که در نهایت بین ۱۰ تا ۱۵ ماده خواهد داشت، این است که «سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» زیر نظر مستقیم رئیس قوه قضائیه ایجاد شود و در استان‌ها نیز یک واحد استانی متناظر داشته باشد تا تمام پرونده‌های جرایم اقتصادی از بخش‌های دیگر قوه قضائیه جمع آوری شده و منحصرا و بطور تخصصی در این سازمان که شعب قضایی کافی نیز خواهد داشت، بررسی شود.

کد خبر 391760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha