جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرسپولیس در صورت غلبه بر صنعت نفت آبادان به بهترین تیم تاریخ نیم فصل اول لیگ برتر تبدیل می‌شود.

پرسپولیس

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در حالي باید بیستم آذرماه  آخرین بازی دور رفت خود را مقابل صنعت نفت آبادان برگزار کند كه قهرمانی آنها در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر قطعی شده است.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با 33 امتیاز اندوخته در صورتی که بتواند در برابر تیم فراز کمالوند هم به برتری برسند به یک رکورد تاریخی در لیگ برتر دست پیدا می‌کنند و بیش از پیش دست نیافتنی می‌شوند.

در 17 دوره لیگ برتر 8 تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی نیم فصل شده‌اند. تیم‌های پرسپولیس(4)، سپاهان، ذوب آهن، استقلال تهران(3)، استقلال خوزستان، فولاد، تراکتور و سایپا(1) موفق به کسب این عنوان شده‌اند. قهرمانی این دوره سرخپوشان تهرانی آنها را بالاتر از رقیب سنتی‌شان و همچنین دو نماینده اصفهان در صدر جدول قرار داد.

تا به اینجا 13 سرمربی مختلف موفق شده‌اند قهرمانی نیم فصل را به دست بیاورند. برانکو با قهرمانی در نیم فصل اول لیگ هفدهم پرسپولیس و خودش را به عنوان تنها تیم و سرمربی تبدیل کرد که برای دو سال پیاپی به این موفقیت رسیده است.

اما در کنار همه این رکوردشکنی‌ها، مهمترین اتفاق ممکن برای پرسپولیس در شرف رخ دادن است. اتفاقی که باعث می‌شود آنها بهترین تیم نیم فصل فوتبال ایران در تاریخ لیگ برتر شوند و لازمه آن پیروزی مقابل صنعت نفت در روز 20 آذرماه خواهد بود.

سرخپوشان تهرانی در صورت غلبه بر تیم فراز کمالوند 36 امتیازی می‌شوند و با در نظر گرفتن 16 تیمی بودن لیگ به بهترین تیم نیم فصل اول تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌شوند. سرخپوشان تهرانی در لیگ هفتم با قطبی هم 36 امتیازی شدند اما در لیگی که 18 تیم داشت. در آن زمان میانگین امتیاز‌گیری تیم قطبی 2/11 بود اما حالا میانگین تیم برانکو در صورت برد به 2/40 خواهد رسید.

اگر پرسپولیس بتواند در پایان فصل به مقام قهرمانی دست پیدا کند می‌تواند نهمین تیمی لقب بگیرد که هم نیم فصل اول را قهرمان شده و هم در پایان فصل برنده لیگ شده است. در حال حاضر حساب کار 8-8 مساوی است.

کد خبر 391787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha