همشهری آنلاین: آلبوم موسیقی «شب سکوت کویر» به آهنگسازی کیهان کلهر و خوانندگی محمدرضا شجریان بعد از گذشت ۲۰ سال از انتشار اولیه آن در قالب مجموعه «گزیده آثار کیهان کلهر» باز نشر می‌شود.

موسیقی

به گزارش مهر، آلبوم «شب سکوت کویر» به آهنگسازی کیهان کلهر و صدای محمدرضا شجریان سال ۷۳ ضبط شد و  سپس در سال ۷۶  ضبط آواز و تدوین آن انجام شد و در سال ۷۷ انتشار آن صورت گرفت.

در این آلبوم که در آواز دشتی و مبتنی بر وسیقی مقامی شمال خراسان  است محمدرضا شجریان آواز، کیهان کلهر آهنگ‌ساز، تنظیم و نوازندهٔ کمانچه و سه‌تار، حسین بهروزی‌نیا نوازنده بربط، اردوان کامکار نوازنده سنتور، بیژن کامکار نوازنده دف و دایره، مرتضی اعیان  نوازنده تمبک، سیامک نعمت‌ناصر نوازنده تار، همایون خسروی نوازنده ویولن‌سل و بهزاد فروهری نوازنده نی حضور داشتند. همچنین حاج قربان سلیمانی و علیرضا سلیمانی به عنوان نوازندگان دو تار وعلی آبچوری با ساز قوشمه و حسین ببی با دایره از جمله دیگر نوازندگان محلی این اثر بودند.

مجموعه آثار کیهان کلهر در هشت آلبوم تهیه و تنظیم شده اکه برای نخستین بار به شکل نفیس همراه با عکس های کمتر دیده شده از این آهنگساز و نوازنده توسط موسسه فرهنگی هنری «ساز آواز» به بازار موسیقی ایران عرضه خواهد شد. این مجموعه شامل آلبوم های «شب سکوت کویر»، «در آیینه آسمان»، «تا بیکران دوردست»، «نخستین دیدار بامدادی»، «شهر خاموش»، «باران»، «جاده ابریشم» و گزیده ای از آلبوم‌های غزل ۱، ۲ و ۳ با عنوان گزیده غزل است.

کد خبر 391907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha