یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

چند روز بعد از برگزاری نشست رسانه‌ای سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی جشنواره موسیقی فجر، حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در نشست رسانه‌ای دیگر حاضر شد تا درباره جزئیات هجدهمین جشن خانه موسیقی صحبت کند.

حمید رضا حمیدرضا نوربخش

 در اين نشست، علاوه بر مديرعامل خانه موسيقي، تعدادي از اعضاي شوراي سياستگذاري جشن نيز حضور داشتند.

جشن خانه موسيقي كه هر سال مهر‌ماه و همزمان با روز جهاني موسيقي برگزار مي‌شود، امسال به‌خاطر مناسبت‌هاي مذهبي به آذر‌ماه موكول شد. به گفته نوربخش، تالار وحدت 21 آذر‌ماه ميزبان اين دوره از جشن خانه موسيقي مي‌شود.

مديرعامل خانه موسيقي توضيح داد: «مانند سال‌هاي گذشته، در اين جشن و در بخش‌هاي موسيقي ايراني، موسيقي نواحي، موسيقي پاپ، موسيقي كلاسيك و استعدادهاي جوان اجراي زنده برگزار شده و در بخش آلبوم‌هاي برتر سال كه به‌صورت يك سال در ميان برگزار مي‌شود، آلبوم‌هايي در دو حوزه موسيقي ايراني و موسيقي كلاسيك بررسي، داوري و معرفي مي‌شوند.» به گفته او، آلبوم‌هاي منتشرشده از تير ۹۴ تا تير ۹۶ بررسي شدند كه در اين بخش ۱۷۹ آلبوم ايراني و ۷۴ آلبوم موسيقي كلاسيك مورد ارزيابي قرار گرفتند.

به گزارش همشهري، نوربخش همچنين در اين نشست، به حضور بيش از 15هزار هنرمند در خانه موسيقي اشاره كرد و يادآور شد: «هنرمندان در كانون‌هاي مختلف خانه موسيقي حضور دارند و تنها كانوني كه تا به امروز موفق نشده‌ايم آن را به سرانجام برسانيم كانون خوانندگان پاپ است كه به‌دليل مصوبات موجود و البته مشغله‌هاي فراوان اين دوستان هنوز مجمع آن تشكيل نشده است.»

اين خواننده همچنين به بخش تجليل‌ها در جشن خانه موسيقي نيز اشاره كرده و با بيان اين مطلب كه از سوي كانون‌ها پيشنهادها را دريافت و بعد از بررسي، نامشان مصوب و تجليل مي‌شوند، افزود: «هيأت مديره نقش اوليه در انتخاب افراد براي بخش تجليل ندارد و اين كانون‌ها هستند كه از ابتداي كار به ما هنرمنداني را معرفي مي‌كنند.»

علاوه بر حميدرضا نوربخش، سيدمحمد ميرزماني رئيس هيأت مديره و هوشنگ كامكار از اعضاي شوراي‌عالي خانه سينما در اين نشست صحبت كردند. هجدهمين جشن خانه موسيقي باعنوان «شب موسيقي» ساعت ۱۹، ۲۱ آذر‌ماه با معرفي آلبوم‌هاي برتر و اجراي چند برنامه موسيقايي در تالار وحدت تهران برگزار مي‌شود.

کد خبر 391939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha