مجرم سابقه‌دار آخرین بار که از زندان آزاد شد نقشه تازه‌ای برای سرقت کشید. او این بار همسرش را هم وارد ماجرا کرد و هر دو نقش بیمار را بازی می‌کردند تا از بیمارستان‌ها سرقت کنند.

سرقت

اين زن و شوهر در مدتي كوتاه به ده‌ها بيمارستان دستبرد زدند تا اينكه اواسط آبان‌ماه تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفتند. آخرين سرقت آنها از بيمارستاني در حوالي ولنجك بود و زوج سارق علاوه بر دزديدن كيف دستي يكي از پرسنل بيمارستان كه حاوي پول نقد و مقداري طلا بود، به كمد او نيز در قسمت پاويون ويژه پرسنل خانم در طبقه هشتم بيمارستان دستبرد زدند.

وقتي پرونده در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت تحقيقات براي شناسايي دزدان آغاز شد. كارآگاهان با بررسي فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته به تصاويري دست يافتند كه نشان مي‌داد زن و مردي جوان كه به‌عنوان بيمار وارد بيمارستان شده و قرار بوده در طبقه هشتم بستري شوند، مخفيانه به قسمت مخصوص پرسنل زن رفته و دست به سرقت زده‌اند.

ماموران در ادامه متوجه شدند كه پيش از اين نيز سرقت‌هايي مشابه از بيمارستان‌هاي شمال تهران رخ داده و تصاويري كه در همه اين سرقت‌ها به‌دست آمده بود از اين حكايت داشت كه دزدان همان زن و مرد جوان هستند. كارآگاهان با بررسي‌هاي گسترده موفق شدند خودرويي را كه دزدان هنگام سرقت از آن استفاده مي‌كردند شناسايي كنند. اين خودرو متعلق به مردي به نام ابوالفضل بود كه 15سابقه كيفري در پرونده‌اش داشت.

طبق اين سوابق ابوالفضل نخستين بار در سال 82به جرم سرقت دستگير شده و پس از آن 14بار ديگر هم به زندان افتاده كه آخرين بار آن خرداد سال گذشته و به اتهام سرقت از منزل بود. با اين حال تنها 6ماه در زندان مانده و با سپردن وثيقه آزاد شده و ديگر به زندان بازنگشته است. با اين اطلاعات وي دستگير شد و پس از انتقال به اداره آگاهي اعتراف كرد كه سرقت‌ها را با همدستي همسرش رقم زده است.

در ادامه اين زن نيز دستگير شد و هر دو متهم به سرقت سريالي از بيمارستان‌ها اعتراف كردند. به گزارش همشهري، سرهنگ كرم يوسف‌وند رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران گفت: ابوالفضل اعتياد شديدي به مصرف موادمخدر از نوع شيشه و هروئين دارد كه بخشي از پول‌هاي به‌دست آمده از طريق سرقت را خرج اعتيادش مي‌كرد. وي ادامه داد: تا‌كنون تعدادي از محل‌هاي سرقت شناسايي شده و تحقيقات براي شناسايي ديگر سرقت‌هاي اين باند دونفره ادامه دارد.

کد خبر 391945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha