همشهری آنلاین: محسن کوهکن در ادامه درگیری لفظی با مسعود پزشکیان از قرائت قرآن و نهج البلاغه او ایراد گرفت و گفت: پزشکیان در خواندن آیه قرآن اشتباه کرده است. او همچنین از هیئت رئیسه خواست که همزمان با حضور وزیرخارجه انگلیس، فیلم «یتیم‌خانه ایران» را ببینند.

خبرآنلاين نوشت: محسن كوهكن نماينده اصولگراي مجلس دهم در نطق ميان دستور خود به حضور وزير خارجه انگليس در تهران اشاره کرد و گفت: در آستانه سفر وزير خارجه انگليس به ايران توصيه مي‎كنم فيلم يتيم خانه ايران را ببينند. اين برای هيئت رئيسه مجلس واجب است. براساس اسناد تاريخي اين فيلم، انگليس موجب مرگ 9 ميليون ايراني شده است. صحت این موضوع را اسناد تاريخي تایید می کند. ايران بايد اين موضوع را در سازمان هاي بين المللي پیگیری كند.

او خطاب به وزير خارجه انگليس گفت: شما با ادعا به ایران آمده ايد و هميشه زبان شما، چرب و نرم بوده است اما از آمريكا هم بدتر هستيد. حداقل حساب هاي جاري ايران را باز مي كرديد كه ما براي انتقال پول مشكل نداشته باشيم.

كوهكن افزود: مطلب ديگر خطاب به آقاي پزشكيان است كه اگر بعدش مي‎خواهند قرآن بخوانند، بیایند بخوانند! وقتي كسي در مجلس به استناد ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس تذکر مي دهد كه احساس کند به او توهين شده باشد.(اينجا)

اين نماينده اصولگراي مجلس، با اشاره به تذكر پزشكيان كه مخاطبش كوهكن بود، گفت: فرياد زدن در مجلس براي رساندن صدا به هيئت ريئسه است. فرياد زدن كلمه نيست كه فاخر باشد يا نه؟ شما آيات و احاديثي را خوانديد. خواهشم اين است كه نوار اين را بگيريد و گوش دهيد. سپس متن آن را با قرآن و احاديثي كه خوانده شده است تطبيق دهيد. بعضي را اشتباه خواندید. اگر من اشتباه كرده‌ام عذرخواهي ميكنم، اما اگر شما اشتباه گفتيد، اعلام كنيد. خواهشم اين است كه يا آيه خوانده نشود يا اگر خوانده مي‎شود درست خوانده شود.

 

کد خبر 392018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha