همشهری آنلاین: وزارت بهداشت مالزی با اعلام ممنوعیت فروش آب زمزم عربستان، اقدام به جمع آوری آن در سطح این کشور کرده است.

 فروش آب زمزم عربستان در مالزی ممنوع شد

ه گزارش ایرنا به نقل از تارنمای مالزی کینی، نور هشام عبدالله مدیر کل بخش سلامت وزارت بهداشت مالزی گفت : افراد یا گروه‌هایی که اقدام به فروش آب زمزم کرده‌اند، بر اساس قوانین و مقررات غذا مصوب سال 1985 به جریمه نقدی تا 10 هزار رینگیت (حدود 2 هزار و 500 دلار) و تا 2 سال زندان محکوم می‌شوند.

وی اعلام کرد: وزارت بهداشت از سال 2012 (11 دی 1391) تا اکتبر امسال (نهم مهر 96) مقادیری آب زمزم به ارزش بیش از 58 میلیون رینگیت (حدود 14 میلیون دلار) را کشف و ضبط کرده است.

به گفته این مقام مسئول مالزیایی، دولت عربستان توزیع آب زمزم را به صورت رایگان برای موسم حج تمتع و عمره برای مصرف شخصی به مقدار محدود مجاز دانسته است.

نور هشام عبدلله افزود: آب زمزم از منابع زیر زمینی به دست می‌آید و در طبقه‌بندی آب‌های معدنی طبیعی قرار می‌گیرد و برای واردات نیازمند مجوز منشاء آب و همچنین تایید از سوی مقام‌های زمین شناسی و آب شناسی است.

فروش آب زمزم در مالزی در سال‌های پیش نیز مطرح بوده و تجار عربی که در این کشور فعالیت دارند، هر شیشه 1.350 لیتری آب زمزم را به مبلغ 6 رینگیت (بیش از یک و نیم دلار) که بیش از 2 برابر قیمت آب معدنی معمولی است، به فروش می رسانند.

مقام‌های بهداشتی مالزی در سال‌های گذشته نیز با عناوینی از قبیل بهداشتی نبودن این آب تلاش کرده‌اند که مانع از فروش آن شوند، اما این برای نخستین باری است که سفارت عربستان نیز در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد.

کد خبر 392049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha