همشهری آنلاین: وزیر بهداشت از نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس خواست در مورد اعتبارات طرح تحول سلامت و پایداری منابع آن تصمیم مناسبی اتخاذ کنند.

وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا،  وزير بهداشت در نشستی با اعضای فراکسیون ولایی مجلس که با محوریت بررسی طرح تحول سلامت برگزار شد؛ با بیان اینکه موضوع سلامت از جمله موضوعاتی است که مجلس را درگیر می‌کند، افزود: مشکل طرح تحول سلامت، نبود منابع پایدار است یعنی از سویی به مردم مطرح کردیم که خدمات ارائه م‌ کنیم و از سویی تامین منابع این طرح را به هدفمندی یارانه‌ها گره زدیم و این اقدام درستی نبود.

وی گفت: در طرح تحول سلامت چندین میلیون متر مربع مراکز درمانی بازسازی شد. ظرفیت آموزش علوم پزشکی 30 درصد افزایش یافت و پرداخت‌های مردم در هزینه‌های درمان کاهش چشمگیری پیدا کرد اما علی رغم همه کمک‌های دولت و مجلس هنوز شرایط حوزه سلامت مناسب نیست.

وی ادامه داد: برخی مسئولان تنها وضعیت کلانشهرها را می‌بینند این در حالی است که در روستاها و مناطق مرزی مشکلات زیاد است و به نظر می‌رسد قرار نیست این مشکلات پایان یابد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان طور که همه کارشناسان و جناح‌های سیاسی مختلف و دولت‌های قبلی و فعلی تأکید داشتند در هدفمندی یارانه‌ها کسانی که درآمد بالایی دارند می‌بایست از فهرست یارانه بگیران حذف می‌شدند و این صرفه جویی در پرداخت‌ها به نفع اقشار بی بضاعت صورت گیرد. این تعداد بر اساس برآوردها متفاوت است مثلاً از رقم 20 میلیون نفر گفته می‌شود تا رقم های پایین تر و حتی بالاتر، که البته دقیق نیست.

کد خبر 392078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha