شهردار تهران ظهر ۱۹ آذر ماه پس از آنکه در مجمع عمومی خانه هنرمندان ایران مطالبی را درخصوص تأثیرات هنر و فرهنگ در کیفیت زندگی شهرنشینی بیان کرد، در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و توضیحاتی راجع به حفظ کافه نادری ارائه داد.

نجفی

از سوي ديگر رئيس شوراي شهر تهران نيز همزمان و پس از پايان جلسه شورا اقدامات صورت گرفته براي خروج اين كافه از جريان مزايده فروشي را قابل تقدير دانست.

  • آشنايي جوان‌ترها با تاريخ شهر

محمدعلي نجفي، شهردار تهران در همين راستا گفت: «نقشي كه شهرداري در اين مسئله داشت اين بود كه از نابودي سابقه تاريخي و فرهنگي كافه نادري به‌عنوان يك مكان تاريخي جلوگيري كند؛ به همين منظور به مجرب اينكه اين مسئله را شنيديم موضوع را پيگيري كرديم و خود اعضاي شوراي شهر نيز كمك كردند تا در نهايت جلوي اين موضوع گرفته شد.»
وي تأكيد كرد كه در ادامه بايد نسبت به احياي كافه نادري و تبديل آن به نقطه پاتوق براي شهروندان تهراني اقدام شود تا بزرگ‌ترها خاطرات خود را مرور كرده و جوان‌ترها با تاريخ شهر آشنا شوند.

  • قدرداني محسن‌هاشمي از ستاد فرمان اجرايي امام

محسن هاشمي نيز در حاشيه بيست و هشتمين جلسه شوراي شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران در رابطه با حواشي اخير كافه نادري پاسخ داد. رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه مالك قصد تخريب كافه را نداشته اما متأسفانه به‌خاطر عجله‌ صورت گرفته در فضاي مجازي موجب سوءتفاهم شده، گفت: «سازمان‌هاي دولتي براساس قانون حق دارند ساختمان و املاك خود را بفروشند، اما نبايد نسبت به تخريب آنها بدون نظر ميراث فرهنگي اقدام كنند. در اين موضوع ستاد اجرايي فرمان امام مظلوم واقع شد، چراكه براي تخريب هيچ قصدي نداشته و حتي به سرعت ملك را از ليست مزايده خارج كرد.»

رئيس‌شوراي اسلامي شهر تهران،‌ري و تجريش باتشكر از ستاد اجرايي فرمان امام گفت: اين ستاد ملك كافه‌نادري را از ليست مزايده خارج كرد در حالي‌كه براساس قانون مي‌توانست ملك اين هتل و كافه را بفروشد.

  • رعايت انصاف درباره انتصابات

شهردار پايتخت و رئيس شوراي شهر تهران ديروز درخصوص هجمه‌هاي اخير شكل گرفته درخصوص انتصاب‌ها هم صحبت كردند. نجفي در اين باره گفت: «اين هجمه‌ها با انگيزه‌هاي مختلفي انجام مي‌شود و چه بسا در برخي موارد، انگيزه‌هاي خير هم وجود داشته باشد. خوشبختانه شهرداري در كانون توجهات مردم تهران و ديگر شهرها قرار گرفته و هر عزل و نصبي در شهرداري تهران بلافاصله مورد بررسي و تحليل قرار مي‌گيرد. اما در مقابل در بسياري از موارد انگيزه‌هاي سياسي و دشمني بارز هم وجود دارد كه نمي‌خواهم به آن وارد شوم.» نجفي تأكيد كرد: «تنها تقاضا دارم حداقل انصاف را رعايت كرده و چيزي را به دروغ به شهرداري يا مديرانش نسبت ندهند تا سپس به همان دروغ حمله كنند.»

رئيس شوراي شهر نيز پس از پايان جلسه شورا در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درخصوص يكي انتصابات معاون شهرسازي و معماري كه مخالفت‌هايي را در فضاي مجازي در پي داشت، گفت: «انتصابات جزو اختيارات معاون شهردار است؛ البته در فضاي مجازي نيز اعتراضاتي وارد شد كه هنوز در شورا مطرح نشده است.»

  • طرح مقابله با سدمعبر يك‌هفته آينده آماده مي‌شود

شهردار تهران ديروز درباره سرنوشت طرح برخورد با سدمعبر كسبه و مغازه‌داران هم صحبت كرد. محمدعلي نجفي گفت: «بيش از يك‌ماه است كه هيأتي از معاونان و مديران را مسئول كردم تا طرح جامعي را براي مقابله با سدمعبر تهيه كنيم چراكه نبايد با ناپختگي وارد اين مسئله شويم و در ميانه راه عقب نشيني كنيم.

به من قول داده‌اند كه طرح مقابله با سد معبر طي يك‌هفته آينده آماده شود.» نجفي در پاسخ به سؤال ديگري درباره ساخت پرديس‌هاي سينمايي در نقاط مختلف شهر تهران نيز اظهار داشت: «ترجيح ما اين است كه شهرداري درباره ساخت‌وساز پرديس‌هاي سينمايي وارد نشود؛ چرا كه با وجود كمبود منابع، اكنون شهرداري طرح‌هاي ناتمام زيادي در بخش‌هاي فرهنگي، هنري و... دارد و حدود 23هزار ميليارد تومان براي تكميل اين طرح‌ها مورد نياز است. البته بايد زمينه را براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در اين نوع فعاليت‌ها تسهيل كنيم.»

کد خبر 392094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha