همشهری آنلاین: بیست‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش کتبی و شفاهی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان، سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد علوم و تحقيقات با اعلام این خبر گفت: بخش کتبی این دوره از مسابقات سراسری قرآن و عترت در دو سطح استادان و دانشجویان، سه‌شنبه 21 آذر ماه در هفت حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

وي از ثبت‌نام بیش از دو هزار و 500 نفر از استادان و دانشجویان اين واحد دانشگاهي در این دوره از مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد داوطلبان در رشته‌های نماز و احکام است.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات، استادان در رشته‌های نماز، احکام و زندگانی معصومین(ع) رقابت خواهند کرد، ادامه داد: در این دوره از مسابقات سراسری قرآن و عترت، دانشجویان در 10 رشته از جمله نماز، تفسیر قرآن کریم، زندگانی حضرت پیامبر (ص)، زندگانی معصومین (ع)، احکام، حفظ ادعیه و آشنایی با نهج‌البلاغه، ترجمه قرآن به زبان فارسی و انگلیسی به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر، استادان و دانشجویان نیز در رشته‌های بخش شفاهی شامل قرائت، حفظ و هم‌خوانی شرکت می‌کنند و بخش کتبی مسابقات کارکنان نیز بهمن ماه 1396 برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به موفقیت اعضای هیات علمی و دانشجویان این واحد در بیست‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت گفت: امین بسطامی در رشته حفظ 10 جزء، محمدجواد رحیمی شریف در رشته خوشنویسی خط ثلث و الهام غفار یقین در رشته خوشنویسی خط ثلث با کسب رتبه سوم در مرحله ملی و در بین دانشجویان دانشگاه‌های کشور درخشیدند.

  • برگزاری جشنواره ملی هنر و ادبیات قرآنی در واحد علوم و تحقیقات 

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات همچنین از برگزاری جشنواره ملی هنر و ادبیات قرآنی اين واحد دانشگاهي در سال 1397 خبر داد و گفت: علاقه‌مندان شرکت در جشنواره ملی هنر و ادبیات قرآنی می‌توانند تا فروردین ماه 1397 آثار خود را به اداره امور نماز، فرهنگ اسلامی و قرآن و عترت واحد علوم و تحقیقات ارائه کنند.

کد خبر 392207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha