مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی، تمیزترین شهرهای دنیا و اقدامات کلی آنها برای کاهش آلودگی هوای کره زمین معرفی شدند.

شهر

اين شهرها را سايت Earth & The World معرفي كرد.هامبورگ يكي از پاك‌ترين شهرهاي دنيا و البته دوستدار محيط‌زيست است. شهردار شهر هامبورگ يك هدف بلندپروازانه را براي خود تعيين كرده و قصد دارد ميزان توليد كربن را تا سال2050 به ميزان 80درصد كاهش دهد. شهروندان اين شهر به كاهش استفاده از حمل‌ونقل عمومي و استفاده از فناوري‌هاي تميز تشويق مي‌شوند.

شيكاگو رويكرد نوآورانه‌اي را براي كاهش آلودگي هوا و كاهش زباله‌ها ايجاد كرده است. بيش از 2ميليون فوت مربع باغ در پشت‌بام‌هاي خانه‌ها وجود دارد و يك شبكه توسعه حمل‌ونقل عمومي استاندارد در آن، به كاهش آلودگي هوا كمك مي‌كند. كپنهاگ يك شهر رنگارنگ و سازگار با محيط‌زيست است. دولت دانمارك به حفظ كيفيت آب و كاهش آلودگي هوا تأكيد زيادي كرده است. سواحل و بنادر اين شهر بدون ترس از آلاينده‌ها، فضاي مناسبي براي شنا هستند.

هونولولوي هاوايي يكي از بزرگ‌ترين شهرهاي دنياست و صنايع بسيار اندك آلاينده دارد. از آنجا كه هونولولو يك جاذبه توريستي بزرگ است، حفظ پاكيزگي آن يك اولويت مهم براي دولت به شمار مي‌رود.هلسينكي يكي از شهرهاي شمال‌غربي واقع در فنلاند و يكي از تميزترين شهرهاي دنياست. ساكنان اين شهر به حفظ محيط‌زيست و جلوگيري از زهكشي متعهد هستند.

دولت همچنين سيستم گرمايشي و كارآمدي را طراحي كرده كه به كاهش مصرف برق كمك مي‌كند. ريكجاويك، پايتخت ايسلند و يكي از تميزترين شهرهاي جهان از نظر ميزان بالاي بازيافت، استفاده مؤثر از سيستم حمل‌ونقل عمومي و فضاهاي سبز است. شاخص كل توسعه انساني در اين شهر بسيار بالاست.

وين، پايتخت و بزرگ‌ترين شهر اتريش است. مقادير زيادي پول در طراحي و نگهداري يك سيستم تخليه زباله استاندارد در آن سرمايه‌گذاري شده است و بيشتر زباله‌هاي آن بازيافت مي‌شوند. همچنين ژنو يكي از تميزترين شهرهاي دنياست و سطح آلودگي بسيار اندكي دارد. كوريتيبا هم شايد يكي از پاك‌ترين شهرهاي دنيا نباشد اما سيستم منحصربه‌فردي توسط شهردار آن براي بازيافت زباله‌ها طراحي شده است. زباله‌هاي بازيافت شده در اين شهر كه در برزيل واقع است،

به كوپن‌هاي مواد غذايي و يا حمل‌ونقل عمومي تبديل مي‌شوند. از سويي سنگاپور يكي از پرطرفدارترين شهرهاي دنياست و با وجود حجم زياد توريست‌ها توانسته استانداردهاي شهري خود را حفظ كند. قوانين سختگيرانه براي شهروندان و توريست‌ها قابل اجرا هستند تا از پاكيزگي شهر اطمينان حاصل شود.

كلگري؛ مقامات شهرداري اين شهر 4اصل اساسي را به شهروندان خود تحميل كرده‌اند ازجمله كيفيت سيستم فاضلاب، دفع و بازيافت زباله، مراقبت از سلامت و پاكيزگي آب و مراقبت از استانداردهاي سيستم حمل‌ونقل. لوكزامبورگ نيز به‌عنوان قلب سبز اروپا معرفي شده است و از قلعه‌ها و جنگل‌هاي قرون وسطي در آن به بهترين شكل ممكن نگهداري مي‌شود. زمين‌هاي اين فضاها به فضاهاي سبز بزرگ تبديل شده‌اند و به‌عنوان جاذبه‌هاي توريستي در اختيار گردشگران قرار دارند. كوبه هم يكي از بزرگ‌ترين شهرهاي ژاپن است اما با وجود جمعيت 1.5 ميليون نفري، يكي از مؤثرترين سيستم‌هاي دفع زباله در جهان را دارد و اغلب زباله‌هاي توليد شده بازيافت مي‌شوند.

در پايان ناتينگهام تميزترين شهر انگليس است و ميزان آلودگي بسيار كمي دارد. استكهلم، پايتخت سوئد استانداردترين سيستم حمل‌ونقل عمومي، فضاي سبز عمومي، كيفيت هوا، ميزان سر و صدا و آلودگي صوتي و.... را دارد. پورتلند در ايالات متحده واقع شده و داراي شبكه گسترده‌اي از حمل‌ونقل عمومي در دنياست. در اين شهر كمترين ميزان آلودگي ناشي از محصولات غذايي وجود دارد.

بريزبان شهري بزرگ در استراليا داراي 2.3ميليون نفر جمعيت است و فضاهاي تفريحي، پارك‌ها و باغ‌هاي گياهي بي‌نظيري دارد كه باعث مي‌شود آلودگي به حداقل برسد. آمستردام به‌دليل محيط‌زيست پاك و استفاده بيش از حد از دوچرخه تبديل به يكي از پاك‌ترين شهرهاي دنيا شده است. انتشار گازهاي گلخانه‌اي در شهر 2.5ميليون نفري تورنتو بسيار اندك است زيرا اكثر مردم از سيستم حمل‌ونقل عمومي و تكنولوژي ساخت‌وساز سبز استفاده مي‌كنند. فرايبورگ شهر كوچك آلماني، يك پناهگاه سبز و پر از جنگل‌ها و تاكستان‌هاست. همچنين اسلو، پايتخت نروژ از سالم‌ترين و بهداشتي‌ترين شهرهاي دنياست.

کد خبر 392223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha