دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
۰ نفر

مرد جوان که در جنایتی هولناک همسرش را به قتل رسانده، به‌زودی در دادگاه کیفری محاکمه خواهد شد. این مرد مدعی است به بیماری روانی مبتلاست و تحت‌تأثیر بیماری‌اش دست به قتل همسرش زده است.

متهم

به گزارش همشهري، صبح روز 28آذر‌ماه سال 95به مأموران پليس آگاهي پايتخت خبر رسيد كه زن جواني در خانه‌اش به قتل رسيده است. محل جنايت آپارتماني در غرب تهران بود. زماني كه مأموران به محل حادثه رسيدند، با پيكر خون‌آلود زني 35ساله روبه‌رو شدند كه مقابل در ورودي افتاده بود. كمي آن‌طرف‌تر از جسد شوهر مقتول در حالي‌كه چاقو به‌دست داشت ايستاده بود. شواهد نشان مي‌داد مرد جوان عامل اين جنايت است. به اين ترتيب وي بازداشت شد و به قتل همسرش اعتراف كرد.

تحقيقات مقدماتي نشان مي‌داد درگيري اين زن و شوهر از دقايقي قبل آغاز شده بود و حتي همسايه‌ها نيز صداي دعواي آنها را شنيده بودند. با وجود اين، دختر 12ساله اين زوج كه در خانه حضور داشت، جزئيات بيشتري را براي مأموران بازگو كرد. او گفت كه پدر و مادرش از مدت‌ها قبل با يكديگر اختلاف داشتند تا اينكه صبح آن روز دعواي‌شان بالا گرفت. وي ادامه داد: وقتي كار به كتك كاري رسيد، پدرم من را به اتاق برد و در را بست. من فقط گريه مي‌كردم و صداي درگيري آنها را مي‌شنيدم تا اينكه مادرم به قتل رسيد.

با انتقال جسد مقتول به پزشكي قانوني متهم نيز به پليس آگاهي منتقل شد و تحت بازجويي قرار گرفت. او گفت: از مدتي قبل با همسرم و خانواده‌اش به‌دليل اختلافات خانوادگي، درگيري داشتم. پدرزنم حتي اجازه نمي‌داد كه من و دخترم به خانه‌اش برويم. فقط گاهي همسرم به آنجا مي‌رفت. حتي چندين بار كه اختلاف ما بالا گرفت، تصميم به طلاق گرفتيم اما همسرم تهديد مي‌كرد كه مهريه 1360سكه‌اي‌اش را به اجرا مي‌گذارد.

براي همين من بي‌خيال جدايي مي‌شدم. متهم ادامه داد: درگيري‌هاي ما ادامه داشت تا اينكه روز حادثه بيدارم كرد و با لحن بدي از من خواست تا سركار بروم. باز با هم درگير شديم و من از آشپزخانه چاقو برداشتم و با آن به پاي همسرم ضربه زدم. او در خانه را باز كرد تا فرار كند اما من دنبالش رفتم و او را به داخل خانه برگرداندم و باز هم چند ضربه ديگر به او زدم تا جانش را از دست داد.

با وجود اعترافات اوليه متهم او ادعا كرد كه به‌دليل مشكلات رواني دست به اين جنايت زده است. او گفت: چند سال قبل به بيماري افسردگي مبتلا شدم و پزشكم داروهايي برايم تجويز كرد و گفت بايد 3سال آنها را مصرف كنم تا درمان شوم اما من فقط چند‌ماه داروهايم را مصرف كردم.

وي ادامه داد: 14سال پيش با همسرم ازدواج كردم. اختلافاتمان زياد جدي نبود اما بيماري رنجم مي‌داد تا اينكه روز حادثه احساس كردم همسرم امواج منفي دارد و صداهاي عجيب و غريبي در مغزم وجود داشت تا اينكه ناخواسته و تحت‌تأثير بيماري‌ام دست به اين جنايت زدم. متهم در ادامه صحنه جنايت را نيز بازسازي كرد و در ادامه پرونده اتهامي‌اش با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. قرار است وي به‌زودي در شعبه يازدهم محاكمه شود. اين در حالي است كه اولياي دم مقتول براي متهم درخواست صدور حكم قصاص كرده‌اند.

کد خبر 392230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha