سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ساکاشویلی، چهره مخالف اوکراین با حکم دادگاه از بازداشت آزاد شد.

 یک قاضی اوکراینی درخواست دادستانان این کشور برای حصر خانگی میخائیل ساکاشویلی، رئيس‌جمهور پيشين گرجستان و فرماندار سابق اودساي اوكراين را رد کرد تا بدین ترتیب این چهره اپوزیسیون از بازداشت آزاد شود.

لاریسا تسوکول، قاضی اوکراینی در دادگاه مرتبط به رسیدگی پرونده ساکاشویلی گفت که با درخواست دادستانان موافقت نمی‌شود.

ساکاشویلی پس از این تصمیم دادگاه، عملکرد قاضی را خوب ارزیابی کرد و گفت: او همه چیز را درست و مطابق با قانون انجام داد. این بدین معناست که هنوز همه چیز در اوکراین از دست نرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز،روز یک‌شنبه 19 آذر هزاران تن از شهروندان در مرکز کی‌یف در اعتراض به دستگیری اين چهره اپوزیسیون دست به برگزاری تظاهرات زدند. این تظاهرات در اعتراض به دستگیری میخائیل ساکاشویلی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن خواستار استیضاح پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین شدند.

پیشتر یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین از رئیس‌جمهور این کشور خواست که به سرعت میخائیل ساکاشویلی را آزاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اینترفاکس، تیموشنکو افزود: من می‌دانم که ساکاشویلی را دادستان کل اوکراین، دادگاه و یا هر مقام قضایی کشور بازداشت نکرده است بلکه شخص شما دستگیر کرده‌اید! بیش از این مایه ننگ در برابر دیدگان مردم و جهانیان نشوید.

ساکاشویلی که تا چندی پیش فرماندار منطقه اودسای اوکراین بود، تابستان گذشته از شهروندی اوکراین محروم و به دنبال اقدام‌هاي اعتراضی‌ علیه دولت پوروشنکو جمعه شب دستگیر شد.

اتهام‌هاي او هنوز رسما اعلام نشده اما دادستان‌ها می‌گویند او با یک سری تجار اوکراینی مرتبط با روسیه هم‌دستی کرده تا پوروشنکو را سرنگون کند.

کد خبر 392275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha