مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان ناسا به تازگی متوجه شده‌اند مقصد بعدی فضاپیمای نیوهورایزون (به معنی افق‌های نو) یک جرم تنها نیست، بلکه همراهی کوچک به دنبال دارد.

فضا

براساس گزارش BBC، رصدهاي زميني نشان مي‌دهند اين جهان منجمد و يخي كه MU69 نام دارد، داراي قمري كوچك است و اكنون به نظر مي‌رسد فضاپيماي نيوهورايزون قرار است با يك تير دو نشان بزند و در پرواز نزديك‌گذر خود به جاي يك مقصد، از دو مقصد ديدن كند. اين پرواز نزديك‌گذر قرار است در اوايل سال 2019 ميلادي انجام شود.

قرار است اين فضاپيما از فاصله 3500 كيلومتري اين جرم 30 تا 40 كيلومتري عبور كرده و تصاوير و اطلاعات دقيق و با كيفيتي از آن ثبت كند. اطلاعاتي كه مي‌توانند درك بهتري از كمربند كويپر، نواري مملو از اجرام و مواد منجمد و دورافتاده از خورشيد،ايجاد كند. در روز پرواز نزديك‌گذر، فاصله فضاپيما و MU69 از زمين 6.5 ميليارد كيلومتر خواهد بود.

به گفته الن استرن محقق ارشد پروژه نيوهورايزون،‌علاوه بر اينكه اين ماموريت دورافتاده‌ترين ماموريت اكتشافي فضايي در تاريخ بشر به شمار مي‌رود، اين پرواز نزديك‌گذر قرار است از كنار يكي‌از بكرترين و ابتدايي‌ترين اجرامي كه تاكنون كشف شده عبور كند، زيرا اين جرم هنوز وارد سامانه خورشيدي نشده‌است تا تحت تاثير شرايط آن دچار تغيير و فرسايش شود.

كمپين پرواز نزديك‌گذر از ماه آگوست آغاز خواهد شد،‌زماني كه اولين تغيير مسير در حركت نيوهورايزون اعمال خواهد شد. همچنين قرار است براي اطمينان از ايمن بود مسير پرواز نزديك‌گذر فضاپيما، رصد‌هاي دقيقي انجام گيرند. انتظار مي‌رود اولين تصاوير ثبت شده توسط اين فضاپيما روز اول ژانويه سال 2019 به زمين برسد.

دانشمندان انتظار دارند با كمك اين تصاوير بتوانند ويژگي‌هاي زمين‌شناختي و ريخت‌شناختي مانند وجود حفره در سطح MU69 را شناسايي كنند. محققان همچنين درتلاشند دريابند چه پديده‌اي باعث شده اين جرم تا اين‌حد سرخ‌رنگ و تاريك باشد.

کد خبر 392419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha