همشهری آنلاین: جلسه کمیسیون مشترک برجام که صبح روز چهارشنبه در وین آغاز شد، با خواست عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران، برای دقایقی متوقف شد تا اشتباه کارکنان هتل در نصب پرچم ایران اصلاح شود.

جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین برای اصلاح یک اشتباه متوقف شد

به گزارش ايرنا، پرچم هیات ایران بخاطر ناآشنایی نیروهای خدماتی هتل کوبورگ وین در آغاز جلسه کمیسیون مشترک اشتباه نصب شده بود.

بعد از تصویربرداری که بلافاصله بعد از ورود و استقرار هیاتها شروع می شود، هیات ایرانی متوجه این اشتباه سهوی هتل کوبورگ شد و سریعا خواستار توقف جلسه، اصلاح پرچم، و حتی احضار عکاسان و فیلمبرداران برای تکرار تصویربرداری شد و پس از آن بود که جلسه کمیسیون مشترک به کار خود ادامه داد.

دهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با هدف بررسی اجرای توافق هسته ای حدود ساعت 9 صبح روز چهارشنبه به وقت محلی (11.30 دقیقه ایران) در هتل کوبورگ وین آغاز به کار کرد.

این جلسه به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هلگا اشمید دبیر کل بخش اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو 1+5 در سطح مدیران سیاسی برگزار می شود و انتظار می رود که در آن موضوع بدعهدی آمریکا در زمینه اجرای تعهدات و موضوع عدم تایید برجام توسط رئیس جمهوری این کشور با وجود تایید مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اجرا شدن تعهدات ایران، مورد بررسی قرار گیرد.

اتحادیه اروپا روز اين هفته دوشنبه در بیانیه ای درباره جلسه این هفته کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این جلسه فرصتی برای مروز اجرای برجام در ارتباط با موضوعات مرتبط با هسته ای و تحریم ها خواهد بود.

جلسه قبلی کمیسیون مشترک برجام روز 29 شهریورماه در سطح وزیران در نیویورک برگزار شد.

کد خبر 392485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha