همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: این سازمان در حوزه‌های اسنادی کار جدیدی شروع کرده‌ و تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده است.

 ابراهیم گلفام

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام روز چهارشنبه با اعلام این مطلب اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس یک گنجینه است و اگر 50 سال دیگر نیز بهره‌برداری کنیم این گنجینه تمام‌شدنی نیست؛ ما در ارتش حوزه‌های بی‌بدیلی مثل نیروهای هوایی، دریایی، پدافند، هوانیروز و نیروی زمینی را داشتیم که در دوران دفاع مقدس حماسه های ماندگاری خلق کردند و بدون شک اقدامات در زمینه ثبت و معرفی حماسه های دفاع مقدس ارتش تا کنون متناسب با عملکرد ارتش در حوزه دفاع مقدس نبوده است.

وی گفت: ظرفیت خروجی ما باید جامعه را اقناع کند و از این رو باید ژانرهای مختلف و متعددی که در حوزه دفاع مقدس می‌توان استخراج کرد را شناسایی کنیم. به طور مثال 2 میلیون و 650 هزار سرباز ارتش در دفاع مقدس داشته‌ایم که لازم است درباره اینها کتب متعددی بنویسیم.

امیر گلفام با اشاره به اینکه باید حق مطلب را در مورد این عزیزان ادا کنیم تصریح کرد: در حوزه‌های اسنادی کار جدیدی شروع شده و سال گذشته با یک خرد جمعی، تولید ادبیات تحلیلی دفاع مقدس را در دستور کار قرار دادیم و فصلنامه 'الماس ایران' را رونمایی و تلاش کردیم زوایای ناگفته دفاع مقدس را از کسانی که در آن دوران حضور داشته‌اند استخراج کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش افزود: تلاش می‌کنیم وقایعی که در دوران دفاع مقدس رخ داده و درباره آنها اسناد کافی نداریم اما فرماندهان آن هنوز حاضر هستند را بازنویسی کنیم و امیدواریم در حوزه تولید محتوا خوب کار کنیم. حوزه تاریخ شفاهی نیز در یک سال اخیر فعال شده و به گونه ای کار کردیم تا قابل استفاده برای فیلمسازان و تهیه کنندگان صدا و سیما نیز باشد.

وی با بیان اینکه در حال ایجاد بخش ویژه پیشکسوتان ارتش در مجموعه سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش هستیم گفت: قرار است از این طریق و با یک سازماندهی مناسب، عزیزان پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت را شناسنامه‌دار کنیم تا ضمن معرفی آنان به رسانه ها از این عزیزان تکریم و تجلیل کنیم.

کد خبر 392495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha