همشهری آنلاین: طرح مطالعاتی جایگزینی جاکارتا پایتخت اندونزی پس از آن در دولت این کشور مورد توجه و پیگیری قرار گرفت که کارشناسان زیست محیطی پیش‌بینی کردند که بخشی از این شهر تا سال ۲۰۳۰ در آب‌های اقیانوس آرام فرو می‌رود.

جاکارتا

به گزارش ایرنا، پیشتر منابع دولتی اندونزی بر اساس پیش‌بینی کارشناسان زیست محیطی اعلام کردند که بخشی از 'جاکارتا'، تا سال 2030 در آب اقیانوس فرو می‌رود و برنامه نجاتش نیاز به سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری دارد.

'بامبانگ براد جونگورو'وزیر برنامه‌ریزی توسعه ملی اندونزی در روزهای اخیر در گفت وگو با جاکارتا گلوب درخصوص آخرین وضعیت این طرح مطالعاتی اعلام کرد: طرح دولت برای انتقال پایتخت اندونزی از جاکارتا به شهرهای دیگر درحال اتمام است.

به گفته وی قرار است نتایج نهایی این طرح در پایان دسامبر ( آخرین ماه سال جاری میلادی) به جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی ارائه شود.

طبق این گزارش، برنامه‌های کلان انتقال پایتخت از جاکارتا به کلان شهری دیگر از ابتدای سال 2018 میلادی و یا حداکثر سال 2019 میلادی شروع می‌شوند.

وزیر برنامه‌ریزی توسعه ملی اندونزی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این طرح مطالعاتی گفت: در این طرح که مراحل نهایی خود را می‌گذراند، شهرهای مناسب جایگزین جاکارتا بر اساس جغرافیا، طرح‌های تامین مالی و عوامل دیگری مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی بدون نام بردن از شهر خاصی در این کشور تاکید کرد: پایتخت جدید اندونزی به طور قطع مانند جاکارتا ( مرکز کنونی ) خارج از جزیره جاوا خواهد بود.

وی که از ماه آگوست گذشته رئیس هیات برنامه‌ریزی توسعه ملی اندونزی نیز شده، گفت: گزارش نتایج تحقیقات در مورد جابه جایی پایتخت و اسامی شهرهای منتخب جایگزینی جاکارتا ابتدا به رئیس جمهوری ارائه می‌شود و سپس این اطلاعات انتشار عمومی خواهد یافت.

براساس برخی گزارش‌ها احتمالا مکان شهرهای منتخب در کالیمانتان مرکزی، کالیمانتان شرقی و کالیمانتان جنوبی در بورنئو قرار دارند.

کد خبر 392582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha