شهردار تهران با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در توسعه شبکه مترو تهران گفت: درصدد برگزاری مناقصه بین‌المللی برای خرید ۶۳۰ واگن مترو تهران هستیم؛

پس از آن هم حدود 1000واگن مترو را از چين خريداري خواهيم كرد.به گزارش شهرنوشت، محمد‌علي نجفي طي سخناني در ديدار با رئيس و اعضاي اتاق بازرگاني بين‌المللي چين، از تهران به‌عنوان يك شهر فرهنگي و تاريخي ياد كرد و افزود: يكي از اصلي‌ترين محورهاي برنامه سوم شهرداري تهران كه مورد نظر ماست استفاده از سرمايه‌گذاري خارجي براي توسعه سريع‌تر شهر تهران است.

نجفي خاطرنشان كرد: در بخش ساخت و سازهاي شهري پروژه‌هاي متعددي وجود دارد كه اقتصادي تلقي مي‌شود كه در اين پروژه‌ها امكان سرمايه‌گذاري مشترك وجود دارد. وي با بيان اينكه درصدد هستيم تهران را به سمت شهر كاملا هوشمند هدايت كنيم، عنوان كرد: شركت‌هاي چيني هم از نظر تجربي و هم از نظر سرمايه‌گذاري مي‌توانند با شهرداري تهران همكاري داشته باشند؛ نكته مثبت در سرمايه‌گذاري شهر تهران نيز آن است كه اين سرمايه‌گذاري‌ها كاملا مورد تأييد دولت قرار دارد.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران هم با اشاره به همكاري و سرمايه‌گذاري شركت‌هاي چيني در بخش مترو و حمل‌ونقل گفت: هنوز ساخت خط 6مترو تهران تمام نشده است و شركت‌هاي چيني از نظر زير ساختي مي‌توانند در حوزه تجهيزات، سيگناليگ و تأمين واگن خطوط 6و 7مترو كمك كنند.

نجفي همچنين درباره خريد واگن براي متروي تهران يادآور شد: تا پايان دي‌ماه مناقصه خريد 630واگن برگزار شده و پيشنهاد شركت‌هاي خارجي به ما مي‌رسد، در ادامه حدود 2تا 3‌ماه طول مي‌كشد تا برنده نهايي را انتخاب كنيم و تازه شركت‌ها شروع به ساخت واگن‌ها مي‌كنند؛ از اين‌رو فكر مي‌كنم تا اواسط سال آينده نمي‌توان تحول آنچناني براي تأمين واگن ايجاد كرد.

شهردار تهران در پاسخ به سؤالي درباره فروش اجناس خارجي در فروشگاه شهروند نيز تصريح كرد: زماني فروشگاه شهروند اجناس خارجي را در فروشگاه‌هاي خود عرضه نمي‌كرد اما بسياري از مشتريان در كنار 10قلم جنس ايراني كه مي‌خواهند خريداري كنند، يك جنس خارجي هم نياز دارند. وي افزود: به‌نظرم اگر بخواهيم با استفاده از جنس خارجي كه مشابه ايراني دارد به‌طور جامع برخورد كنيم، وزارت صنعت معدن و تجارت بايد اين مسئله را حل كند و جلوي واردات اين اجناس گرفته شود.

کد خبر 392621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha