وزیـر بــهـداشـت از سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی در حوزه سلامت ایران خبر داد و اعلام کرد که قرارداد ساخت ۳بیمارستان در ایران با سرمایه‌گذاری کره‌جنوبی منعقد شده است که این فرصت عالی برای کشورمان است تا از آنچه بانک‌های کره‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند، اشتغال‌زایی کند.

بیمارستان

به گزارش وبدا، سيدحسن قاضي‌زاده‌هاشمي كه به دعوت وزير بهداشت كره‌جنوبي به اين كشور سفر كرد با بيان اينكه زمينه‌هاي همكاري بسياري بين دو كشور ايران و كره‌جنوبي وجود دارد و گفت‌وگوهاي زيادي بين كارشناسان انجام شده است، افزود: فرصت‌هاي مناسبي در حوزه اقتصادي و سرمايه‌گذاري مشترك براي ساخت بيمارستان و تجهيزات بيمارستاني در ايران در بخش‌هاي پزشكي، صنعت دارو در حوزه آموزش و پژوهش براي 2كشور وجود دارد. وزير بهداشت درخصوص كمبود تخت‌هاي بيمارستاني و تجهيز آنها نيز گفت: بارها در دولت يازدهم و دوازدهم گفته‌ايم كه قرار نيست همه خدمات را دولت ارائه بكند؛ بنابراين بسيار علاقه‌منديم كه بخشي از اين خدمات توسط بخش خصوصي ارائه شود و توسط دولت خريد خدمت صورت گيرد.

براي آن هم راهكارهاي جديدي تعريف كرديم. در تبصره۱۹ لايحه بودجه۹۷ به‌صورت شفاف مشخص شده كه بخش خصوصي بين‌المللي يا داخلي مي‌تواند براي ارائه خدمات حوزه سلامت كه بيشتر معطوف به درمان است سرمايه‌گذاري كند. اين كار تعرفه‌هاي متفاوتي خواهد داشت. علاوه بر آن بخشي كه مربوط به دولت و بيمه‌هاست و بايد از محرومان مراقبت و خدمات سطح يك ارائه شود، بهتر از گذشته ادامه پيدا مي‌كند. وي با اشاره به علاقه‌مندي كره‌جنوبي به سرمايه‌گذاري در ايران بيان كرد: اميدوارم ايران بتواند از اين فرصت نه‌تنها در ارتباط با كره‌جنوبي، بلكه با چين، ژاپن و برخي كشورهاي اروپايي حداكثر استفاده را ببرد. اين حق مردم است كه بتوانند از خدمات بهتر بهره‌مند شوند.

نياز به رقابت وجود دارد و ما نيز به‌عنوان دولت بايد فرصت شكل‌گيري اين رقابت را فراهم كنيم؛ چون در اين رقابت كيفيت خدمات محك مي‌خورد و براي مردم انتخاب‌هاي متعددي ايجاد مي‌شود. براي رفع كمبودها و ايجاد اشتغال و سرمايه‌هاي بيروني حوزه سلامت هم اين رقابت‌ها بايد فعال باشد. هاشمي با اشاره به اينكه كره‌جنوبي در اين بخش پيشرفت‌هاي مناسبي داشته است و بسيار علاقه‌مند همكاري با ماست افزود: براي ايران هم فرصت بسيار خوبي است كه از دانش و تجربه كره‌جنوبي استفاده كند و مطمئن هستم كه بخش خصوصي دو كشور از فرصت سرمايه‌گذاري كه توسط بانك‌هاي كره‌جنوبي فراهم شده است حداكثر استفاده را خواهد برد.

  • حق مردم است از خدمات بهتر بهره‌مند شوند

وزير بهداشت با اشاره به اينكه اين قرارداد براي كره‌جنوبي نيز بسيار فرصت خوبي است، افزود: اميدوارم كه در اين سفر بتوانيم گام‌هاي بعدي را در تفاهمنامه‌اي كه امضا مي‌شود تعريف كرده و در آينده نزديك شاهد روابط بيشتر بين 2بخش سلامت ايران و كره‌جنوبي باشيم.

هاشمي تأكيد كرد: بخشي از خدمات به مردم ازجمله سطح يك كه مربوط به دولت و بيمه‌هاست بايد بهتر از گذشته ارائه شود و كره‌جنوبي يكي از كشورهاي علاقه‌مند سرمايه‌گذاري در اين زمينه است كه اميدوارم طرف ايراني از اين فرصت ايجاد شده علاوه بر كشور كره‌جنوبي بلكه با چين، ژاپن و برخي از كشورهاي اروپايي نيز بهره كافي را ببرد و اين حق مردم است كه از خدمات بهتر بهره‌مند شوند و بايد احترام بيشتري به مردم بشود.

وي با بيان اينكه در اين راه نياز به رقابت است و ما هم به‌عنوان دولت بايد فرصت را فراهم كنيم تا اين رقابت شكل بگيرد، افزود: در رقابت‌هاست كه ارتقاي كيفيت مشخص مي‌شود و در اين راستا كيفيت كار ارائه‌كننده خدمت با رقبايي كه دارند محك مي‌خورد تا مردم بتوانند در اين خصوص با انتخاب‌هاي متعدد، بهترين كيفيت را دريافت كنند. وزير بهداشت در پايان با اشاره به اينكه در جهت رفع كمبودها، ايجاد اشتغال، استفاده از سرمايه‌هاي بيروني، حوزه سلامت نيز بايد فعال باشد، گفت: بخش عمده اين سفر با همين هدف‌گذاري صورت مي‌گيرد كه خوشبختانه طرف كره‌اي هم بسيار اشتياق دارد كه از فرصت ايجاد شده در جهت توسعه همكاري‌ها گام بردارد.

  • انجام 600 تا ۷۰۰ پيوند كبد و 6 هزار پيوند قرنيه در سال

هاشمي همچنين در بازديد از مجتمع بيمارستاني ۲۵۰۰تخته severence دانشگاه يونسه‌اي سئول، از آن به‌عنوان بهترين بيمارستان كره‌جنوبي ياد كرد و گفت: بين ايران و كره‌جنوبي سابقه روابط قديمي وجود دارد و نامگذاري 2خيابان در تهران و سئول به‌نام پايتخت‌هاي 2كشور بيانگر رابطه عميق اين كشورهاست. در ايران نيز ۶۰ دانشگاه علوم پزشكي و ۹۰۰ بيمارستان عمومي وجود دارد. ۹۰ درصد داروي مورد نياز كشور را خودمان تأمين مي‌كنيم و اگر شرايط تحريم نبود موقعيت بهتري در جهان و منطقه داشتيم. در برخي از بيمارستان‌هاي ايران سالانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ پيوند كبد و تعداد بيشتري پيوند پانكراس، ريه و روده انجام مي‌شود و در رشته چشم پزشكي هم سالانه 6هزار پيوند قرنيه داريم. به گفته وي تحصيل ۲۰۰ هزار دانشجوي علوم پزشكي در كشور در كنار ۷۰۰مركز تحقيقاتي در علوم پزشكي باعث شده است كه رتبه اول كشورهاي منطقه و رتبه۱۶ جهان از نظر تحقيقات را داشته باشيم.

هاشمي با تأكيد بر اينكه زمينه‌هاي همكاري زيادي بين مراكز پزشكي 2كشور وجود دارد، افزود: در جريان پيشرفت‌هاي چشمگير كره‌جنوبي در زمينه تجهيزات پزشكي هستيم و از تجربيات اين كشور در اين زمينه استفاده مي‌كنيم. ما در حوزه بهداشت و آموزش پزشكي نيز مي‌توانيم همكاري‌هاي خوبي داشته باشيم.

  • تقدير وزير بهداشت از يانگوم

وزير بهداشت كه به دعوت وزير بهداشت كره‌جنوبي براي امضاي چند سند همكاري در حوزه سلامت به اين كشور سفر كرده است، پس از بازديد از بيمارستان دانشگاه يونسه‌اي، در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در سئول از خانم لي يونگ‌ئه، بازيگر نقش «يانگوم » در سريال «جواهري در قصر» به‌دليل كمك انسان‌دوستانه 56هزار دلاري به زلزله‌زدگان غرب كشور تقديركرد.

کد خبر 392646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha