همشهری آنلاین: نشستن مونا زندی حقیقی روی صندلی کارگردانی پس از ۱۲ سال با بازگشت فرهاد صبا به ایران پس از حدود یک دهه همراه شد تا «بنفشه آفریقایی» برای نمایش در جشنواره سی و ششم آماده شود.

بنفشه آفریقایی

به گزارش همشهري آنلاين، آنها كه سال 84 در جشنواره فيلم فجر بيست و چهارم «عصر جمعه» را با آن موضوع جسورانه به تماشا نشستند، بر اين باور بودند كه فيلم براي نمايش عمومي به مشكل خواهد خورد؛ اين اتفاق خيلي زود افتاد و نخستين تجربه كارگرداني زندي‌حقيقي براي ديدن رنگ پرده نقره‌اي پنج سال منتظر ماند. اين در حالي است كه «عصر جمعه» در جشنواره نامزد دريافت هشت سيمرغ بلورين از جمله بهترين فيلم، بهترين كارگردان و بهترين بازيگر نقش اول زن (براي رويا نونهالي) شده بود و فقط جايزه ويژه هيات داوران را براي زندي به ارمغان آورد.

حالا هفت سال از اكران «عصر جمعه» گذشته و كارگرداني كه در تجربه اول خود استعدادي چون مهرداد صديقيان را به سينماي ايران معرفي كرده بود، دوباره پشت دوربين رفته تا «بنفشه آفريقايي» را بر اساس فيلمنامه‌اي از حميدرضا بابابيگي بسازد. فيلم با نام ابتدايي «زنگاري» كليد خورد و به احتمال فراوان با نامي تازه براي نمايش آماده مي‌شود. صبا هم كه حدود 9 سال از ايران دور بود، در بازگشت دوباره مديريت فيلمبرداري «بنفشه آفريقايي» را بر عهده گرفت تا يك فيلم ديگر به كارنامه پرافتخار خود بيفزايد.

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی نقش‌هاي اصلي را بازي مي‌كنند و مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ديگر بازيگران آن هستند. فيلمبرداري «بنفشه آفريقايي» كه در آمل آغاز شده بود، هفته آينده به پايان مي‌رسد و در خلاصه داستان آن چنين آمده است: شکوفه که همراه همسر دومش رضا زندگی می‌کند، تصمیم می‌گیرد همسر سابق خود فریدون را به خانه خودش ببرد. فرزندان فريدون او را به خانه سالمندان سپرده‌اند... اين دومين تجربه مشترك معتمدآريا و آقاخاني پس از «آباجان» است.

کد خبر 392743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha