همشهری آنلاین: لیندا ونتسل، دختر ۱۷ ساله آلمانی که به جرم فعالیت در گروه داعش در عراق دستگیر و زندانی شده است، با خطر حکم اعدام روبروست. خانواده این دختر نوجوان برای دیدار با او به بغداد سفر کرده و دولت آلمان پیگیر پرونده اوست.

دختر آلمانی عضو داعش

 

يورونيوز: از میان اسرای داعش که در زندان بغداد نگهداری می‌شوند، تابعیت آلمانی چهار زن از جمله لیندا تائید شده است. اگر نقش این دختر آلمانی در عملیات تروریستی داعش ثابت شود، ممکن است دستگاه قضایی عراق برای او حکم اعدام در نظر بگیرد.

شبکه تلویزیونی ای آر دی آلمان با پخش تصاویری از دیدار لیندا با خانواده‌اش در بغداد گزارش داد که او سال گذشته در اینترنت با یک عضو چچنی داعش آشنا شده و پس از ورود به سوریه از مسیر ترکیه، با او ازدواج کرده و با هم به عراق رفته‌اند. شوهر لیندا در نبرد موصل کشته شده و خود او به دست نیروهای عراقی در این شهر دستگیر شده است.

لیندا که اهل شهر پولشنیتز در شرق آلمان است، با اظهار پشیمانی از پیوستن به داعش به خانواده خود در بغداد گفت که زندگی‌اش «تباه» شده است. لیندا آرزو دارد هر چه زودتر به کشورش بازگردد زیرا می‌گوید حتی اگر اعدام نشود، ممکن سال‌های زیادی را در زندان بگذراند.

هم اکنون صدها زن غیر عراقی در پیوند با عملیات تروریستی یا به ظن همکاری با گروه داعش در زندان بغداد نگهداری می‌شوند.

در سال‌های اخیر حدود ۹۰۰ تن از اتباع آلمان برای پیوستن به گروه داعش به سوریه و عراق رفته‌اند که حدود ۴۰ نفر از آنان کمتر از ۱۸ سال سن دارند.

کد خبر 392782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha