همشهری آنلاین: دولت انگلیس تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیون دلار با بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB)، برای سرمایه‌گذاری در صندوق ویژه آماده‌سازی پروژه‌های این بانک امضا کرد.

ایسنا به نقل از شینهوا نوشت: این تفاهم‌نامه توسط فیلیپ هاموند- وزیر خزانه‌داری انگلیس - و جین لی کن- مدیر بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا امضا شد.

صندوق بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا که در اواخر ژوئن ۲۰۱۶ تاسیس شد، حمایت‌های مالی اولیه لازم از کشورهای عضو در حال توسعه با درآمد پایین را برای انجام پروژه‌های با کیفیت بالا تامین می‌کند.

جین لی کن در حاشیه این مراسم گفت: این منابع مالی اضافی به اعضای با درآمد پایین ما کمک می‌کند تا خود را برای انجام پروژه‌هایی با استانداردهای بانک آماده کنند. این امر منجر به پروژه‌هایی می‌شود که با محیط زیست سازگار بوده و از نظر مالی پایدار و مورد استقبال جوامع محلی هستند.

چین متعهد به تامین ۵۰ میلیون دلار و کره جنوبی متعهد به تامین ۸ میلیون دلار مبلغ صندوق این بانک هستند و بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا اعلام کرده که آماده جذب مشارکت بیشتر است.

این بانک مستقر در شهر پکن چین که فعالیت خود را حدودا از دو سال پیش آغاز کرد، برای کمک به بهبود زیرساخت‌های کشورهای آسیایی که نسبت به بسیاری از مناطق جهان نامناسب‌تر است، منابع مالی مورد نیاز را تامین می‌کند.

فیلیپ هاموند گفت که انگلیس قویا از هدف این بانک برای پر کردن شکاف زیرساخت‌ها حمایت می‌کند.

این بانک با وام یک میلیون دلاری به نپال برای آماده‌سازی پروژه زیرساخت‌های شهری و ۷۰ هزار دلاری به سریلانکا برای مدیریت زباله‌ها موافقت کرده است.

کد خبر 392808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha