همشهری آنلاین: رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: گزارش دیوان محاسبات طبق روال هر سال با رعایت استقلال حرفه‌ای کامل حسابرسان دیوان محاسبات که در مجلس مستقر هستند تهیه شده و در دوم آبان ماه ۹۶ تقدیم کمیسیون بودجه مجلس شده است.

به گزارش ایسنا، عادل آذر در گفت‌وگویی با اشاره به نطق آقای محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص حسابرسی به بودجه مجلس و خط زدن ایرادات هزینه‌کرد بودجه توسط رئیس کل دیوان محاسبات کشور، گفت: دیوان محاسبات یک هیات مستقل و مستقر در مجلس شورای اسلامی همواره طی سال‌های گذشته داشته است که مجلس شورای اسلامی همانند هر دستگاه دیگری که از بودجه عمومی کشور استفاده می کند مورد رسیدگی و حسابرسی حسابرسان مستقل دیوان محاسبات قرار می گیرد.

رئیس دیوان محاسبات کشور، با بیان اینکه دیوان محاسبات ارکانی مستقل از یکدیگر دارد، افزود: هیات های حسابرسی، دادسرا، هیات‌های مستشاری و محکمه هر کدام مستقل از یکدیگر فعالیت خود را طی فرآیندی فنی انجام می‌دهند و گزارش های خود را تهیه و مستقلا به مراجع ذیربط ارسال می کنند.

وی ادامه داد: مرجع دریافت کننده و رسیدگی کننده به گزارش عملکرد مالی سالیانه مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات عمومی مجلس است و این کمیسیون پس از طی فرایند رسیدگی به گزارش دیوان محاسبات طبق جزء ۲ تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون آئین نامه داخلی مجلس، گزارش نهایی را هر سال جهت اطلاع نمایندگان در صحن علنی قرائت می کند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور، تصریح کرد: از آقای دکتر صادقی به عنوان نماینده محترم مردم انتظار می رفت که قبل از طرح چنین موضوعی، با بنده و یا همکاران بنده مشورت می کردند تا فرآیند رسیدگی و اصول حرفه ای تهیه گزارش حسابرسی مالی دستگاه های اجرایی برای ایشان تشریح و ابهامات برطرف می شد و قطعا به این اطمینان می رسید که در این فرآیند امکان مداخله در تهیه گزارش های فنی حسابرسان و دیگر ارکان دیوان محاسبات کشور غیر ممکن است.

به گزارش همشهري آنلاين؛ محمود صادقي در نطق خود در جلسه يكشنبه-26 آذر- مجلس گفته بود:«چرا اجازه نمی‌دهند بودجه سالانه مجلس به‌طور شفاف حسابرسی شود؟ آیا شما نمایندگان مجلس در جریان حسابرسی‌های سالانه بودجه مجلس هستید؟ چرا گزارش شفافی از حسابرسی‌های سالانه ارائه نمی‌شود؟حسابرسهای دیوان محاسبات هر سال بودجه مجلس را حسابرسی می‌کنند. چندین ایراد می‌گیرند اما رئیس دیوان محاسبات همه را خط می‌زند. اگر به‌دنبال مبارزه با فساد هستیم باید از خودمان آغاز کنیم. باید اراده و عزم جدی در همه نهادهای کشور اعم از قوه مقننه، قوه مجریه  و قوه قضاییه برای مقابله با فساد صورت گیرد.»

 

کد خبر 393075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha