همشهری آنلاین: رییس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها باید در مورد مسایل و مشکلات زیست محیطی صدای خود را بلندتر کنند و با توجه جدی‌تر به این مسایل نظرات کارشناسی خود را ارایه دهند.

دانشگاه‌ها باید صدای خود را در مسایل زیست محیطی بالاتر ببرند

به گزارش ایرنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در همایش مخاطرات زیست محیطی و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا اظهار کرد: همواره در این موارد زمزمه‌هایی در دانشگاه‌ها وجود دارد و نظرات کارشناسی مطرح می‌شود که باید برای رفع این گونه مسایل این نظرات کارشناسی با صدای بلندتری اعلام شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاهیان به عنوان افراد صاحب‌نظر و بی‌طرف می‌توانند بی‌طرفانه و صادقانه در حل این مشکلات حضور داشته باشند.

نیلی احمدآبادی گفت: امروزه برای مقابله با آلودگی هوا راه‌حل‌های مقطعی مانند تعطیلی مدارس و کارهای ساختمانی و برخورد با خودروها صورت می‌گیرد در حالی که باید با استفاده از توان و تخصص دانشگاه‌ها قبل از وقوع این مسایل چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: بسیاری از مسایل کنونی از حدود 30 سال پیش قابل پیش‌بینی بود اما وقتی که مثلا اقتصاد خود را محدود به تولید خودروهای داخلی می‌کنیم این مساله پیش می‌آید که 80 درصد آلودگی کشور به وسیله خودروها ایجاد می‌شود.

نیلی احمدآبادی گفت: سیاست دنیا کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت سوخت است اما در ایران برعکس این قضیه اجرا می‌شود.

وی به برگزاری همایش مخاطرات زیست محیطی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش نشان می‌دهد که دانشگاه تهران می‌خواهد نقش خود را به عنوان یک بخش مسئول ایفا کند.

نیلی احمدآبادی گفت: امیدوار بودیم دستگاه‌ها به سمت ما بیایند اما اکنون با احساس مسئولیت بیشتر می‌خواهیم توانایی خود را در سطح جامعه وارد کنیم تا با هماهنگی با نهادهای تصمیم‌گیر بتوانیم از بحران‌های زیست محیطی مانند بحران آب و آلودگی هوا رهایی یافته و آینده خوبی را برای ایران و حتی مردم جهان رقم بزنیم.

همایش یک روزه مخاطرات زیست محیطی و امنیت متطقه‌ای در غرب آسیا امروز سه‌شنبه با حضور جمعی از صاحب‌نظران این حوزه در دانشگاه تهران برگزار شد.

کد خبر 393088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha