سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها در هامبورگ آلمان نمایشگاهی با عنوان «طلای خالص؛ بازیافت» در حال برگزاری است که آثار عرضه شده در آن با استفاده از مواد اولیه که قبلا بازیافت شده‌اند، ساخته شده است.

تجسمی

به گزارش مهر، این روزها نمایشگاه «طلای خالص؛ بازیافت» در موزه هنر و صنایع‌دستی هامبورگ در حال برگزاری است. این نمایشگاه نتیجه همکاری خلاقانه فولکر آلبوس طراح و پروفسور دانشگاه هنر و طراحی کارلسروهه و ۶ متصدی موزه‌های بین‌المللی است. آثار این نمایشگاه چندرسانه‌ای را ۵۳ طراح با استفاده از مواد اولیه که قبلا بازیافت شده‌اند، ساخته‌اند. هدف از برگزاری نمایشگاه بازیافت، بالا بردن آگاهی عمومی نسبت به تکنیک‌های تولید جایگزین و در عین حال اشاره به پیشرفت‌های طراحی مدرن اروپایی و غیر اروپایی است.

بر اساس گزارش سایت نمایشگاه طلای خالص که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آن را به فارسی ترجمه و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، علاوه بر این، آکسل کوفوز طراح و پروفسور دانشگاه برلین، یک پلت فرم دیجیتال را راه‌اندازی خواهد کرد که فراتر از نمایشگاه، شبکه‌ای سازنده برای صحنه بین‌المللی خواهد بود.

نمایشگاه «طلای خالص؛ بازیافت» پروژه‌ای نمایشگاهی در موسسه روابط فرهنگی خارجی است که برای یکصدمین سالگرد تاسیس این موسسه برپا شده است. نمایشگاه بازیافت در هامبورگ تنها نمایش این موسسه در آلمان است، این نمایشگاه در یک تور ده ساله در ۲۰ سالن در سراسر جهان نمایش داده خواهد شد.

موسسه روابط فرهنگی خارجی، یکصدمین سالگرد خود را در سال ۲۰۱۷ جشن گرفته است. این موسسه به عنوان قدیمی‌ترین سازمان آلمان برای پرورش روابط فرهنگی خارجی در سال ۱۹۱۷ به عنوان «کار صلح در میان جنگ» تاسیس شد. موسسه روابط فرهنگی خارجی اکنون مرکز روابط فرهنگی بین المللی و گفتمان هنری محسوب می‌شود. این موسسه در حقیقت، برنامه جامع تبادل فرهنگی و حل مناقشات مدنی را ارائه می‌دهد. اساس ساختار بین‌المللی آن، با وجود شبکه گسترده‌ای از همکاران در آلمان و خارج از کشور شکل گرفته است.

موزه هنر و صنایع‌دستی هامبورگ برای سال‌های زیادی با مسایل جامعه فرهنگی مشغول به کار بوده و علاوه بر طراحی اشیا، فرآیندهای تولید صنعتی را از مواد خام تا پایان محصول در نظر می‌گیرد. مسئولان موزه در طول دوره نمایشگاه «طلای خالص؛ بازیافت» که از سپتامبر ۲۰۱۷ آغاز شده و تا ژانویه ۲۰۱۸ ادامه دارد، کنفرانس و کارگاه‌هایی نیز برای علاقمندان برگزار می‌کنند.

کد خبر 393100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha