همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا با انتشار گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی نیمه اول سال ۲۰۱۷ به احداث هشت هزار واحد مسکونی غیر قانونی در اراضی اشغالی فلسطینی ادامه داد.

اتحادیه اروپا: اسرائیل به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی ادامه می‌دهد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این گزارش که روز دوشنبه  از سوی بخش روابط خارجه اتحادیه اروپا منتشر شده است، می افزاید: در صورت اتمام عملیات احداث این شهرک های غیر قانونی، حدود 30 هزار اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی طی سال های آینده ساکن خواهند شد.

این گزارش تاکید می کند: گسترش شهرک های صهیونیستی مغایر با قطعنامه های شورای امنیت و سیاست های اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا همچنین در این گزارش اعلام کرد: 208 هزار صهیونیست هم اکنون در قدس شرقی و 399 هزار صهیونیست نیز در کرانه باختری زندگی می کنند.

پیش تر نیکولای میلادینوف هماهنگ کننده سامان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه در جلسه شورای امنیت گفته بود: اسرائیل هیچ گاممی برای توقف شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی بر اساس قطعنامه 2334 شورای امنیت بر نداشته است.

اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه 95 (23 دسامبر 2016) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد.

14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا بود که به این قطعنامه رای ممتنع داد.

در این قطعنامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده است.

با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسئول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیمصهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.

کد خبر 393124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha