همشهری آنلاین: به گزارش ایسنا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از توافق ستاد مبارزه با مواد مخدر و این سازمان برای نگهداری شبانه‌روزی کودکان آسیب دیده معتاد، بعد از درمان و سم زدایی در مراکز «شبه خانواده» خبر داد.

اعتیاد

به گزارش ايسنا، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به جمع بندی سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای نگهداری کودکان آسیب دیده‌ای که بعد از درمان با بازگشت به خانواده‌های آسیب دیده، به چرخه اعتیاد برمی‌گردند گفت: بهزیستی قرار است از این کودکان در مراکز شبه خانواده نگهداری و اطمینان حاصل کند این کودکان مشکلی نخواهند داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مدت زمان نگهداری از این کودکان گفت: این کودکان تا هر زمانی که نگرانی بهزیستی در خصوص آنان برطرف نشود، می‌توانند در مراکز شبه خانواده بمانند و به خانواده‌شان بازگردانده نمی‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص نگهداری از این کودکان مسئولیتی ندارد و مدت زمان نگهداری از این کودکان در مراکز درمان اعتیاد و مراکز اقامتی بلند مدت حداکثر در قالب TCها و مدت زمان نگهداری از آنها بین 6 ماه تا یک سال است اما بهزیستی در این خصوص مسئول است و آنان را حمایت خواهد کرد.

 

کد خبر 393160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha