همشهری‌آنلاین: سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه بوده و هست.

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه درباره اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه و واکنش بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گفت، مسکو در جنگ لفظی میان دمشق و پاریس مداخله نمی‌کند.

او تاکید کرد که اسد رئیس‌جمهور قانونی و مشروع سوریه بوده و هست.

پیشتر، بشار اسد با بیان این که فرانسه از تروریسم حمایت می‌کند؛ گفت، پاریس صلاحیت سخن گفتن درباره صلح در سوریه را ندارد.

فرانسه نیز این اتهام‌های اسد را رد کرده و مدعی شد:"رئیس‌جمهور سوریه به دلیل جنایت‌هایش به زودی از سوی ملت خود و دادگاه قضایی بین‌المللی مورد پیگرد قرار می‌گیرد."

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم،سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه همچنین گفت، آمریکا و روسیه نمی‌توانند به نیابت از فلسطین و اسرائیل درگیری میان آن دو را حل و فصل کنند، اما می‌توانند میانجی‌گر باشند.

روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حل بحران خاورمیانه باید از اقدام‌هایی که ممکن است موجب ایجاد تفرقه در جامعه بین‌الملل و تنش منفی شود، اجتناب کرد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت، مسکو به حل درگیری میان اسرائیل و فلسطین از طریق سیاست پیگیر معروف خود و برقرای تماس‌ها با دو طرف در چارچوب مذاکرات همه‌جانبه کمک می‌کند.

او افزود، در حل و فصل بحران خاورمیانه مهم این است که از اقداماتی که منجر به دو دستگی جدید در جامعه بین‌الملل و تشدید تنش بین اسرائیل و فلسطین در حل این بحران می‌شود، اجتناب کرد.

پسکوف گفت، دو طرف اسرائیل و فلسطین قادر به حل این درگیری هستند و نه طرف و جناحی دیگر.

او تصریح کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از پایان سال جاری میلادی برنامه‌ای برای برگزاری تماس‌های خارجی از جمله با رهبری اسرائیل و فلسطین ندارد.

همچنین پسکوف درباره احتمال سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به روسیه پیش از پایان سال جاری میلادی گفت، در جدول زمانی پوتین در این مدت دیدار با مقام‌های خارجی وجود ندارد.

کد خبر 393260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha