پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر شهید «علی خوش لفظ» راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» امروز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه از جوار شهدای غواص تدفین شده در حوزه هنری تهران تشییع شد.

خوش‌لفظ

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در این مراسم گفت: کاش احمد متوسلیان در اینجا حضور داشت و از ایثارگری‌ها و حماسه‌های شهید خوش لفظ برای ما سخن می‌گفت. کاش شهید همت بود و می‌گفت شهید خوش‌لفظ چگونه در برهه‌های حساس و مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مقاومت کرد و اگر در یک عملیات جراحتی برمی‌داشت بدون این که بهبودی کامل پیدا کند در عملیاتی دیگر حضور می‌یافت.

وی ادامه داد: شهید خوش لفظ اسوه و اسطوره مقاومت بود و هیچ محدودیتی برای برای خدمت به نظام برای خودش قائل نبود و روح مقاومتش جسمش را با خود می‌کشید و مدیریت و نگاه جهادی این شهید در دفاع مقدس برای رزمنده‌ها الگو بود.

سردار یزدی اظهار کرد: با وجود شهیدانی همچون شهید خوش لفظ جوانان امروز به الگوهایی خارجی نیازی ندارند و می‌توانند با الگوگیری از این شهید،مردم‌داری او را در مسیر زندگی با خودشان همراه کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش به شهید طهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: موشک‌هایی که این شهید برای ما به یادگار گذاشت موجب وحشت دشمنان شده است امادشمن در کنار این موشک‌ها از تفکر شهدا که جوانان امروز کشورمان از آن استفاده می‌کنند ترس دشمنان را دوچندان کرده است.

در این مراسم پیام‌های تسلیت مقام معظم رهبری، سرلشکر قاسم سلیمانی و سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و همچنین آیت‌‌الله نوری همدانی به مناسبت شهادت شهید علی خوش لفظ قرائت شد.

علی خوش لفظ در دوران دفاع مقدس چهار مرتبه به درجه جانبازی نائل شد. نخستین جانبازی او روز پانزدهم تیر ماه سال ۶۱ در جریان عملیات بیت‌المقدس در خرمشهر بود که تیر و ترکش به بدنش اصابت کرده بود. مجروحیت دوم او روز ۲۰ بهمن ماه سال ۶۴ در جریان عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو بود که شیمیایی شد. سومین مجروحیت او نیز روز دهم آذرماه سال ۶۵ در خرمشهر در جریان یک عملیات پدافندی بود که از ناحیه دست و پا مجروح شد. همچنین روز هشتم اسفند ماه سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ نیز دچار موج گرفتگی و اصابت تیر شد.

علی خوش لفظ شب سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه در بیمارستان خاتم الانبیاء به شهادت رسید.

کد خبر 393272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha