همشهری آنلاین: گارد ساحلی فیلیپین اعلام کرد که یک قایق با ۲۵۰ سرنشین پنجشنبه ۳۰آذر در آب‌های این کشور در ۷۰ کیلومتری مانیل پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا غرق شد.

محل غرق شدن یک قایق با ۲۵۰ سرنشین در آبهای فیلیپین

به گزارش ایرنا به نقل از فیل استار، امدادگران تا کنون توانسته‌اند جسد چهار نفر را از آب بگیرند و برخی دیگر از سرنشینان این قایق را نیز نجات دهند.

بر اساس این گزارش، گارد ساحلی فیلیپین تا کنون تعداد تلفات این حادثه را مورد تایید قرار نداده است. این حادثه در آبهای نزدیک شهر ریل در 70 کیلومتری مانیل پایتخت فیلیپین، رخ داده است.

«آرماند بالیلو» سخنگوی گارد ساحلی این کشور اعلام کرد که قرار بود این قایق به سوی جزیره «پولیلو» حرکت کند.

عملیات امداد و نجات سرنشینان این قایق به دلیل شرایط بد آب و هوایی و همچنین طوفان در جنوب فیلیپین با مشکلات فراوانی روبرو شده است، اما با این وجود بالگردها و قایق‌هایی به منظور نجات این افراد به محل حادثه اعزام شده‌اند.

سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین تصریح کرد که ظرفیت این قایق 280 نفر بوده و از نظر تعداد سرنشینان تخلفی وجود نداشته است، این احتمال وجود دارد که شرایط بد آب و هوایی عامل این حادثه بوده باشد.

به گزارش سازمان هواشناسی فیلیپین، بخش‌های جنوبی این کشور ساعات پایانی امروز و یا اوایل صبح فردا با بارش شدید باران مواجه خواهد بود.

این حادثه در حالی رخ داده است که شمار تلفات ناشی از ابر توفان کای - تاک و رانش زمین در شهرهای استان مرکزی این کشور در روزهای اخیر با روند افزایشی به 43 نفر رسیده و امیدها برای نجات ده‌ها تن از مفقودین این رویداد طبیعی از بین رفته است.

کد خبر 393286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha