جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

تجسمی

به گزارش ایسنا،مجسمه‌های تونی کرگ، هنرمند انگلیسی-آلمانی این روزها در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه ۶۰ مجسمه و ۱۴۰ اثر روز کاغذ به نمایش گذاشته شده که قدیمی‌ترین اثر آن متعلق به سال ۱۹۷۰ و جدیدترین اثر تونی کرگ برای این نمایشگاه به ابتدای همین سال میلادی بازمی‌گردد.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که دوم آبان ماه افتتاح شد، تا ۲۲ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه عکس و ویدیو امید صالحی با نام «اینجا، من دو اسم دارم» برگزار می‌شود.

این نمایشگاه جمعه اول دی‌ماه در گالری «راه ابریشم» برگزار می‌شود و تا ۲۵ دی ادامه دارد.

صالحی درباره این نمایشگاه می‌گوید:« عکاسی برای من همیشه رسانه‌ای بوده است که از طریق آن با مردم رابطه برقرار کرده‌ام و کوشیده‌ام محیط اطرافم را درک کنم. پس شگفت‌آور نیست که عکاسی نقش مهمی در مستند کردن سفرم (مهاجرت) داشته است. سفری پر از شگفتی و درس‌هایی که آموختم. سخت‌ترین کارها تغییر عادت‌ها بود و شیرین‌ترین آن‌ها، آزادی بیان هر آن‌چه که به ذهنم خطور می‌کرد و یا احساس می‌کردم.»

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه به غیر از شنبه‌ها و تعطیلات عمومی به آدرس بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، شماره ۲۱۰، ساختمان تکنوآجر مراجعه کنند.

گالری ثالت

رامین اعتمادی‌بزرگ نمایشگاه مجسمه‌های خود را با نام «دست‌های من جهان تو را تغییر می‌دهد» به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه از مجموعه اسناد تاریخی، قسمت سوم سه‌گانه عشق است. پیش از این اعتمادی‌بزرگ دوقسمت از این سه‌گانه را با عنوان‌های «ما عشق را رعایت کرده‌ایم» و «ویس و رامین» به نمایش گذاشته بود.

«دست‌های من جهان تو را تغییر می‌دهد» شامل پانزده مجسمه با متریال فایبرگلاس است که حاصل دوسال‌ونیم کار این مجسمه‌ساز است.

این نمایشگاه جمعه اول دی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ثالث واقع در کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ افتتاح می‌شود و تا تاریخ سیزدهم دی ماه ادامه دارد.

گالری ایوان

مریم زندی قصد دارد نمایشگاه عکس خود را از هنرمندان موسیقی سنتی و کلاسیک به نمایش بگذارد؛همچنین پنجمین کتاب چهره‌های این هنرمند با نام «سیمایی از موسیقی معاصر ایران» رونمایی می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۴ عکس برای یک هفته از دوم دی‌ماه در گالری ایوان در معرض دید قرار خواهد گرفت که شامل پرتره‌هایی از محمدرضا درویشی، حسین علیزاده، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، کیهان کلهر، لیلی افشار، هوشیار خیام، همایون شجریان، پیمان یزدانیان و... می‌شود.

این نمایشگاه از دوم دی‌ماه به مدت یک هفته در گالری ایوان برقرار خواهد بود.

گالری ایده‌پارسی

نمایشگاه نقاشی نفسیه صالحی با نام «من و نیمه‌های من» که در گالری «ایده‌ پارسی» برگزار می شود، به  تاثیرات تکنولوژی در زندگی انسان می‌پردازد.

نفیسه صالحی متولد ۱۳۵۶ و دانش آموخته رشته نقاشی است که تا کنون در چندین نمایشگاه گروهی شرکت کرده است.

نمایشگاه نقاشی  «من و نیمه‌های من» ۱ دی ماه در گالری ایده پارسی افتتاح می‌شود و تا ۶ دی ماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری سایه

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «محدوده» با مشارکت آنیما احتیاط، ریحانه امید قائمی، نغمه فکورزاده و محمود مکتبی و کلیدواژگان «شهر و آینده» شکل گرفته است که شامل دو اثر چیدمان، یک پرفورمنس و یک ویدیو آرت برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با همکاری فواد علیجانی، جمعه ۱ دی ماه کار خود را آغاز می‌کند و تا ۱۹ دی ماه برپا خواهد بود.  علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب به این گالری مراجعه نمایند. گالری سایه در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، شماره سه واقع شده است.

گالری شلمان

آثار نقاشیخط علی آزاد در یک نمایشگاه انفرادی با عنوان «بریل» به روی دیوار می‌رود.

در این نمایشگاه تعهد بر فرم بوده و به نقل از آدورنو فرم خود محتواست در واقع  مهم این نیست که چه چیز نوشته شده است بلکه چگونه نوشتن حایز اهمیت است.

نمایشگاه نقاشیخط آثار علی آزاد از جمعه اول تا روز چهارشنبه ۶ دی ماه در گالری شِلمان واقع در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک۲۷ دایر است.

فرهنگسرای اندیشه

نمایشگاه «خط و نگار» ترکیبی ازخط و تذهیب برجسته است که با طرح ابداعی و ابتکاری زینت قریشی به صورت تلفیقی از هنرخوشنویسی و تذهیب برجسته با استفاده از نوارهای کاغذی ارائه شده است.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از۲۵ تا ۳۰ آذر ماه همه روز از ساعت۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی پارک اندیشه روبروی وزارت ارتباطات مراجعه کنند.

کد خبر 393321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha