همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز گزارش داد که تراز می نخست وزیر انگلیس به نیروهای انگلیسی مستقر در پایگاه هوایی این کشور در قبرس از میان رفتن داعش را اعلام کرد.

 رویترز: نخست وزیر انگلیس در قبرس پایان داعش را اعلام کرد

به گزارش ايرنا، رویترز روز جمعه و از مبدا آکروتیری (AKROTIRI) قبرس با انتشار این خبر نوشت: نخست وزیر انگلیس همچنین به نیروهای انگلیسي مستقر در قبرس گفت که با بخشی از کمک آنها خلافتی که توسط داعش اعلام شده بود در منطقه ازمیان رفت.

بنابراین گزارش، نخست وزیر انگلیس در برابر 200 نفر از پرسنل این پایگاه گفت: امروز با سپاس ازبخشی از تلاش های شما، آنچه که خلافت داعش خوانده می شد، ازمیان رفت و قلمروی چشمگیری در عراق و سوریه دراختیار ندارد.

ترزا می افزود: اما باید همچنان با تهدید مستقیمی که از سوی آنها منطقه را تهدید می کند مقابله و برخورد کنیم، همچینین باید بر آموزش نیروهای امنیتی در عراق که قادر باشند داعش را بیرون نگاه دارند، متمرکز بود.

بنابراین گزارش از نیروی هوایی انگلیس از پایگاه آکروتیری واقع در قبرس بعنوان سکوی حمله نیروهای انگلیسی علیه داعش بهره جسته می شد، انگلیس در دو پایگاه واقع در قبرس سه هزار و یکصد پرسنل نظامی را مستقر ساخته است که این دو پایگاه با وسعتی برابر با 98 مایل مربع (حدود 253 کیلومتر مربع) جدود سه درصد از قلمرو قبرس را در بر می گیرد که این بخش را پس از استقلال این کشور درسال 1960میلادی دراختیار خود درآورد.

رویترز در ادامه نوشت: نیروی هوایی انگلیس واقع در آکروتیری عملیات شادر (SHADER) که نام رمزگذاری شده عملیات حمله به داعش درعراق بود را انجام می دادند و بیش از یکهزار و 600 حمله هوایی علیه داعش از سال 2015 به عنوان بخشی از ائتلاف به رهبری آمریکا را انجام دادند.

کد خبر 393347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha