شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اریک اشمیت مدیرعامل سابق شرکت گوگل و مدیرعامل کنونی شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، به زودی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

اریک اشمیت

براساس گزارش CNN، اشميت كه 17 سال است با اين شركت همكاري دارد،‌پس از كناره‌گيري يكي از اعضاي هيات مديره باقي مانده و به عنوان مشاور فني به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

لري پيج يكي از بنيانگذاران شركت گوگل در بيانيه‌اي اعلام كرد اريك از سال 2001 ما را در زمينه مهندسي و تجارت راهنمايي كرده و تخصص و ديدگاه شفافش از آينده فناوري را در اختيار ما قرار داده‌‌است.

اشميت نيز اعلام كرد اكنون در روند تكامل شركت آلفابت، زمان مناسب براي اين تغيير و تحول فرا رسيده‌است. وي در توئيتر خود نوشت در سال‌هاي اخير زمان زيادي را صرف موضوعات علمي و فناوري  و بشردوستانه كرده‌ام و قصد دارم اين فعاليت‌ها را افزايش دهم. اشميت62 ساله، 10 سال به عنوان مدير عامل و هفت سال به عنوان رئيس اجرايي در گوگل و آلفابت فعاليت داشته‌است.

هيات مديره قصد دارد رئيسي غيراجرايي را به عنوان جانشين اشميت انتخاب كند. اين تغيير و تحولات پس از موفقيت اين شركت در چهار ماهه آخر سال رخ مي‌دهدك براساس گزارش‌ها ميزان درآمد اين شركت در چهار ماهه آخر سال 2017 نسبت به زماني مشابه در سال گذشته 24 درصد افزايش داشته و به 27.8 ميليارد دلار رسيده‌است.

اين افزايش درآمد مديون تبليغات، فروش گوشي گوگل و يو‌تيوب است. اشميت در سال 2001 به عنوان مديرعامل گوگل معرفي شد و پس از بازچيني دوباره ساختار گوگل و افزوده شدن شركت آلفابت در سال 2015، وي به عنوان رئيس اجرايي اين شركت برگزيده شد. پيج و برين دو بنيانگذار شركت گوگل اشميت را براي كمك به مديريت شركت درحال رشد خود وارد بازي كردند.

اشميت در زمينه سياست نيز فعال بود و در دوران رياست‌جمهوري باراك اوباما، در شوراي مشاوران علوم و فناوري كاخ‌سفيد عضو بود و به بازسازي وب‌سايت درماني دولت كمك كرد. وي در رتبه‌بندي ميلياردرهاي جهان وب‌سايت فوربس با ثروتي برابر 11.1 ميليارد دلار در رتبه 119 قرار دارد. درآمد سالانه وي 1.25 ميليون دلار است.

کد خبر 393398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha